Zajęcia 29.10

Zajęcia na piątek 29.10

Zabawa matematyczna „Koty” –  ćwiczenia w liczeniu

– ćwiczenia słuchowe „Słuchamy uważnie”. Pomoce: metalowa puszka, małe guziki, liczmany ( mogą być patyczki, kółeczka itp. )

Wrzucamy do metalowej puszki male guziki, w takim tempie , aby dziecko mogło swobodnie policzyć dźwięki wydawane przez uderzenia guzików w puszkę. Dziecko liczy w swoim zakresie i układa przed sobą tyle liczmanów, ile było dźwięków

Zabawa „Koty”. Namalujcie wspólnie z pociechą cztery koty. Omówcie ich wygląd, niech dzieci swobodnie opowiedzą coś o tych kotach. Nazwijcie je po imieniu. Schowajcie jednego kota, niech dzieci liczą pozostałe koty. Dzieci mówią jak wygląda pierwszy, drugi i trzeci kot. Napiszcie dzieciom na kartoniku liczbę 3. Następnie wymyślcie historyjkę o przybyciu czwartego kota. Niech dzieci opiszą tego kota i teraz policzą wszystkie  koty. Pokażcie im kartonik z liczbą 4.

Zabawa ruchowo-naśladowcza „Jak kotki”. Naśladujemy czynności wykonywane przez kotki. Rodzic – kotek – dziecko naśladuje, potem zmiana: dziecko kotek – rodzic naśladuje

Ćwiczenia ruchowe ( mogą być na powietrzu, jeśli dopisze pogoda )

Zaczynamy znaną wszystkim zabawą bieżną „Berek”, dalej ćwiczenia wyprostne, rozwijające szybkość z elementem skoku, ćwiczenia głowy i szyi „Kto potrafi”  wszystko według pomysłów rodzica i dziecka, na koniec ćwiczenia oddechowe i wyciszające!

 

Dodaj komentarz