Zadania 8.04

Witam w czwartek moi mili, proszę abyście zakodowane zadania dzisiaj zrobili 🙂

 

  1. Pracowita wiosna

Odpowiedz na pytania:

– Jakie są charakterystyczne cechy wiosny?

– Jakie prace należy wykonać wiosną w ogródkach?

– Jakie narzędzia ogrodnik wykorzystuje w swojej pracy?

 

  1. Wiosenne prace w ogrodzie

Posiej (narysuj) marchew, rzodkiewkę i buraki na odpowiednich grządkach (polach na pustej macie), koordynaty podane są w tabelach.

puste pola mata koordynaty rzodkiewka koordynaty marchew koordynaty burak

 

  1. Narzędzia ogrodnicze

Wymyśl wzór na matę do kodowania, narysuj go, a następnie rozpisz przy pomocy koordynatów (współrzędnych).Wzór powinien być tematycznie powiązany z pracą w ogródku lub z wiosną. Podziel się swoim pomysłem (bez prezentowania rysunku) w komentarzach, będzie on zadaniem do wykonania dla kolegów, koleżanek i pań.

puste pola mata

 

  1. Wiosenne symetrie

Dokończ wzór kolorując jego symetryczną część.

Biedronka symetria wzórMarchewki symetriaKrokusy symetria wzórKwiat symetria

 

  1. Zakodowane zadania wersje on-line

Pracowita wiosna

https://view.genial.ly/60609bb8bb465e3901821cec/interactive-content-pracowita-wiosnaby-anna-swic

Wiosenne symetrie

 

  1. Zabawy słowne
  • Nazywamy dorosłe zwierzę oraz potomstwo

Rodzic podaje nazwę dorosłego zwierzęcia, a dziecko podaje nazwę potomstwa.

  • Szukamy zdrobnień do podanego słowa

Dziecko próbuje ułożyć jak najwięcej zdrobnień do nazw młodych zwierząt, np.: prosię, prosiątko, prosiaczek. Koń …. ? No właśnie! Czy ta sama reguła układania zdrobnień sprawdza się u wszystkich zwierząt?

  • Szukamy rymujących się słów

Wersja uproszczona: można układać rymy wyłącznie do jednego podanego słowa np. cielaczek – kubraczek, prosiątko – słoniątko.

  • Układamy rymujące się zdania

Wymyślanie przez dzieci krótkich rymowanek do podanych zdrobnień nazw młodych zwierząt np. Kurczaczek jest mały jak znaczek. Cielaczek ma brązowy kubraczek… itp.

Rolą rodzica jest czuwanie nad poprawnością wypowiedzi, prawidłowymi formami gramatycznymi oraz sprawdzanie czy podane przez dziecko słowo rzeczywiście istnieje

zabawy słowne wieś 1 zabawy słowne wieś 2

 

  1. Muzyczna prezentacja, przypominajka  „Co nam dają zwierzęta”

https://www.youtube.com/watch?v=8E5JeRPT4E4

 

  1. Wykonaj proszę zadania ze stron 91, 94, 95 w karcie pracy 3.

 

Miłego dnia 🙂

Dodaj komentarz