Nasze propozycje aktywności na czwartek 2.04.20r.
Oto nasze propozycje na dzisiaj :
- Posłuchaj wiersza Na wiejskim podwórku
Na wiejskim podwórku
Stanisław Kraszewski
Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda prowadzi swoje dzieciątko!
Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda zgubiła swoje dzieciątko!
Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz robić mamy?”.
Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowę – łaciate cielątko,
Kozę – rogate koźlątko,
Owcę – kudłate jagniątko,
Świnkę – różowe prosiątko,
Kurkę – pierzaste kurczątko,
Gąskę – puchate gąsiątko,
Kaczkę – płetwiaste kaczątko,
Znalazło mamę każde dzieciątko.
każdy ma swoją mamę – plansze demonstracyjne
Po przeczytaniu wiersza. Zadaj dzieciom pytania: Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu? Co wydarzyło się w wierszu? Kto spowodował kłopoty? Co zrobił gospodarz? Następnie ponownie przeczytaj wiersz z włączeniem dzieci. Rodzic czyta: krowa – łaciate… itd., a dzieci dopełniają zdanie nazwą młodego zwierzęcia. Może wydrukować zdjęcia zwierząt wymienionych w wierszu oraz ich młodych lub pokazywać w na komputerze . Podczas pokazywania zdjęć dzieci niech podają nazwy zwierząt.
- Rozpoznajcie odgłosy zwierząt z wiejskiego podwórka. Spróbujcie naśladować ruchy i głos danego zwierzęcia.
- „Zagroda pełna owiec ”
- Zbudujcie zagrodę z klocków dla owieczek. W zagrodzie może zamieszkać 10 owieczek lub więcej .
- Możecie zrobić owieczki – z kulek z waty, z płatków kosmetycznych lub klocków. Do zabawy potrzebna nam będzie jeszcze kostka do gry.
- Dzieci wyjmują z zagrody tyle owieczki i wskazują wyrzucone oczka na kostce. Rzucamy kostką do momentu aż wszystkie owieczki opuszczą zagrodę.
(Możemy nasze owieczki wyjąc z zagrody za pomocą pęsety, klamerki do bielizny, rączką. )
- Kiedy już wszystkie owieczki będą poza zagrodą to waszym zadaniem jest ponownie umieścić je w zagrodzie. Do zagrody trafi tyle owieczek ile oczek wyrzucicie na kostce.
- Możecie zaprosić rodziców do zabawy. Rodzice rzucają kostką a wy wyprowadzacie lub wprowadzacie owieczki do zagrody lub na odwrót wy rzucacie kostką a rodzice zajmują się owieczkami .
- O godzinie 10.00 tradycyjnie zapraszamy na Poranek Freblowski – Frebel.pl
- Kilka kart pracy w kolorze i czarno białe
karta pracy na wsi
karty pracy karmimy zwierzęta
wykluły się kurczątka
Propozycje zadań na 2.04.2020 od Misiowej Mamy
Jestem bardzo ciekawa jak podobała Wam się prima-aprilisowa zamiana ról 🙂 Zrobiliście sobie psikusy? A może bolą Was brzuszki ze śmiechu?
Jutro kolejny, czwarty już – „zwierzątkowy dzień” :-). A oto zabawy:
- Czy wiecie jakie produkty dają nam zwierzęta? Otwórzcie lodówkę i spróbujcie je odnaleźć. Jeśli macie ochotę – obejrzyjcie film edukacyjny: „Skąd się bierze mleko”
https://www.youtube.com/watch?v=y_gXAlEJCik - Narysuj biedroneczkę. Małą podpowiedź jak to zrobić, znajdziesz tutaj: https://www.youtube.com/watch…
- Zatańczcie do piosenki: „Kaczuszki” https://www.youtube.com/watch?v=0PrpZBCuCKo
Czy wiesz jak wygląda „kaczy chód”? Mamusia będzie teraz mamą kaczką (lub tatuś – kaczorem) i kaczym chodem będzie poruszać po całym domku, a ty za nią. Mama będzie przyspieszać, zwalniać, wejdzie nawet pod stół. Nie zgub się kaczuszko! Rób dokładnie to, co mama i chodź za nią krok w krok 🙂
Dobrej zabawy!
Agnieszka Skrzyszewska