Zabawa matematyczna na czwartek 16.04
Porównywanie długości to nie lada wyzwanie dla„ Pszczółek”.Warto ćwiczyć tę umiejętność z dzieckiem także w domu. Zachęcam do wykorzystania w tym ceku różnych przedmiotów, które Państwo macie w domu. Dokonując pomiarów macie swoje dłonie, stopy czy buty. Jak w każdej czynności, tak i tu- trening czyni mistrza!
Z mojej strony przedstawiam zabawę „ Kwiatki długie i krótkie” na podstawie wiersza E.M.Minczakiewicz „ Ogródek Kici”. Przygotujcie sobie kwiatki o krótkich i długich łodygach, liczba w zależności od możliwości waszego dziecka.
„Ogródek Kici”
W ogrodzie Kici
rosną kwiatuszki
co mają długie
i krótkie nóżki.
Połącz te same kwiaty na grzędzie
I policz pary…
Ile ich będzie?
Dzieci liczą kwiaty o długich i krótkich „ nóżkach”, pary kwiatów i określają ich liczbę liczebnikiem.Następnie układają swój zestaw kwiatów ( liczba w zależności od możliwości dziecka ). Liczą kwiaty w szeregach i ich pary. Udzielają odpowiedzi na pytania: Ile jest kwiatów o długich nóżkach?, Ile jest kwiatów o krótkich nóżkach?, Ile jest par kwiatów?
Zagadka ruchowa „ Zgadnij, co robię w ogrodzie?”
Rodzic za pomocą ruchu i gestów pokazuje: grabienie, kopanie, sianie, podlewanie, wyrywanie chwastów, obcinanie sekatorem gałęzi, a dziecko odgaduje, jakie czynności wykonuje.
Elżbieta Owczarska