Zabawa matematyczna na czwartek 16.04

Zabawa matematyczna na czwartek 16.04

Porównywanie długości to nie lada wyzwanie dla„ Pszczółek”.Warto ćwiczyć tę umiejętność z dzieckiem także w domu. Zachęcam do wykorzystania w tym ceku różnych przedmiotów, które Państwo macie w domu. Dokonując pomiarów macie swoje dłonie, stopy czy buty. Jak w każdej czynności, tak i tu- trening czyni mistrza!

Z mojej strony przedstawiam zabawę „ Kwiatki długie i krótkie” na podstawie wiersza E.M.Minczakiewicz „ Ogródek Kici”. Przygotujcie sobie kwiatki o krótkich i długich łodygach, liczba w zależności od możliwości waszego dziecka.

„Ogródek Kici”

W ogrodzie Kici

rosną kwiatuszki

co mają długie

i  krótkie nóżki.

Połącz te same kwiaty na grzędzie

I policz pary…

Ile ich będzie?

Dzieci liczą kwiaty o długich i krótkich „ nóżkach”, pary kwiatów i określają ich liczbę liczebnikiem.Następnie układają swój zestaw kwiatów ( liczba w zależności od możliwości dziecka ). Liczą kwiaty w szeregach i ich pary. Udzielają odpowiedzi na pytania: Ile jest kwiatów o długich nóżkach?, Ile jest kwiatów o krótkich nóżkach?, Ile jest par kwiatów?

Zagadka ruchowa „ Zgadnij, co robię w ogrodzie?”

Rodzic za pomocą ruchu i gestów pokazuje: grabienie, kopanie, sianie, podlewanie, wyrywanie chwastów, obcinanie sekatorem gałęzi, a dziecko odgaduje, jakie czynności wykonuje.

 

Elżbieta Owczarska

Dodaj komentarz