Drogie Krasnoludki !
Mam nadzieję, że święta Wielkanocne upłynęły Wam w rodzinnej, miłej atmosferze.
W tym tygodniu będziemy realizować temat : Chciałbym być sportowcem
Dziś proponuję Wam następujące zadania i zabawy:
Gimnastyka poranna:
https://www.youtube.com/watch?v=HvW4UOhQo3U
Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej Gimnastyka.
Gimnastyka to zabawa
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny
żeby silnym być i zwinnym
Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć- nie ma rady!
To dla zdrowia i urody
niezawodne są metody.
Rozmowa na temat wiersza.
- Co nam daje gimnastyka?
- Co wykonujemy podczas gimnastyki?
Karta pracy, cz. 3, str. 64.
− W co grają chłopcy? Pokolorujcie rysunki chłopców i piłki.
− Nazwijcie sportowców przedstawionych na zdjęciach. Rysujcie po śladach – od zdjęć sportowców do zdjęć piłek. Nazwijcie poszczególne piłki.
Zabawa Słoneczko.
Dziecko stoi wyprostowane, wykonuje głęboki wdech. W czasie wdechu unosi ręce do góry, wznosi się na palce, wypowiadając słowa: Słonko wschodzi coraz wyżej. Potem wykonuje wydech, stojąc na całych stopach, i mówi: A zachodzi coraz niżej.
Gry i zabawy zręcznościowe na świeżym powietrzu (wg uznania i możliwości)
Zabawa Przeprawa przez strumień.
Krążki – kamienie. Na trawie wysypujemy piaskiem pas o szerokości dwóch metrów – będzie to rwący potok. Można się przez niego przeprawić, przeskakując z kamienia na kamień. Kamienie te – takiej wielkości, by zmieściła się na nich stopa – układamy przed rozpoczęciem zabawy. ( mogą to być kupki usypane z piasku, ale niezbyt wysokie). Odległość pomiędzy kamieniami musi być dopasowana do długości kroków dzieci.( oczywiście możecie to zrobić w domu z dostępnych przedmiotów i materiałów)
Zabawa Rzucanie do celu.
5 kulek zrobionych z pogniecionych gazet, tekturowe pudełko ( lub inny pojemnik).
Dziecko stara się trafić nimi do kosza lub tekturowego pudła, które zostaje ustawione kilka metrów przed nim.
,,Praca domowa”– nauka skakania na skakance : )(mile widziane zdjęcia na naszej grupie)
Karta pracy, cz. 3, nr 65.
− Policzcie przedmioty w każdej ramce. Zaznaczcie ich liczbę w pustych okienkach. Dokończcie ozdabiać ramki.
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – Kto szuka, ten znajdzie.
Dzieci rozglądają się po pokoju. Ich zadaniem jest wyszukiwanie i nazywanie przedmiotów, które ., np. występują podwójnie, są niebieskie, można je kupić w sklepie papierniczym.
Miłego dnia