Zapraszam do wspólnej zabawy ruchowej!
Jest słoneczny, wiosenny dzień (ręce uniesione w górę, palce rąk rozszerzone,
jak promienie słoneczne)
Idziemy drogą (marsz w miejscu)
Rozglądamy się (patrzymy, jak przez lornetkę)
Widzimy kolorowe, pachnące kwiaty (wdech – wydech)
Idziemy dalej drogą (marsz w miejscu)
Rozglądamy się (patrzymy, jak przez lornetkę)
Zbieramy kwiaty do koszyka (kucanie i wkładanie kwiatów, które rodzic
rozrzucił na dywanie- mogą być wycięte z papieru)
Wracamy do domu (marsz w miejscu).
ZACZYNAMY OD SKOCZNEJ I WESOŁEJ PIOSENKI, ZAPRASZAM WSZYSTKICH DO TAŃCA!
https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8MpO
DZISIAJ ZNÓW JEŚTEMY NA ŁĄCE. PO TEJ KRÓTKIEJ I WESOŁEJ ROZGRZEWCE, TROCHĘ POĆWICZYMY NASZ UMYSŁ.
MAMO, TATO ZADAJ DZIECKU ZAGADKI:
Dźwigam dom na grzbiecie, mam malutkie rogi.
Chodzę bardzo wolno, czasem w poprzek drogi. (ślimak)
Mam skrzydełka delikatne tak, jak płatki kwiatów.
Lekko się unoszę nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko. (motyl)
Skacząc po łące szybko uciekam, gdy dziób bociana ujrzę z daleka. (żaba)
Ledwie błyśnie słońce złote, słychać brzęk wesoły.
To dla dzieci robią miodek, pracowite ……( pszczoły)
Błyszczą jej kropki w promieniach słonka, lata nad łąką a zwie się ….. (biedronka)
Mamo, tato przeczytaj dziecku wiersz:
I. Salach „Łąka”
„Łąka tylu ma mieszkańców
zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka
tutaj kwiatek – o różowy
Z kopca wyszedł krecik mały
obok niego idzie mrówka.
Na rumianku w krasnej sukni
przycupnęła boża krówka
Nad tą łąką kolorową
bal wydały dziś motyle.
Zapraszają wszystkie dzieci
więc zatańczmy z nimi chwilę.”
Rozmowa na temat wiersza:
– O czym był wiersz?
– Jakiego koloru była łąka?
– Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
– O jakich roślinach jest mowa w wierszu?
– Co wydały motyle nad łąką?
– Kogo zaprosiły motyle na bal?
Zabawa ruchowa „Kolory”
Zabawy z wykorzystaniem kolorowych kartek z bloku- niebieskiej, zielonej, czerwonej i żółtej. Dziecko nazywa każdy kolor.
Rodzic umawia się z dzieckiem, że gdy podniesie żółtą kartkę- dziecko będzie biegać po podłodze, gdy niebieską- skakać w miejscu, czerwoną- usiądzie na podłodze, a zieloną- przykucnie.
W zależności od umiejętności dziecka można użyć tylko dwóch lub trzech kolorów i komend, gdy dziecko je opanuje można stopniowo dodawać kolejne, podnosząc poziom trudności.
Pokoloruj:
Hanna Tomaszewska