Wielkanocne pisanki 31.03

Dzień dobry Krasnoludki! 
Załączam kilka zadań do wykonania na dzisiejszy dzień. 

Bawcie się dobrze, pozdrawiam!

  1. „Pisanki”– słuchanie wiersza Doroty Gellner.

Patrzcie,

ile na stole pisanek!

Każda ma oczy

malowane,

naklejane.

Każda ma uśmiech

kolorowy

i leży na stole grzecznie,

żeby się nie potłuc

przypadkiem

w dzień świąteczny.

Ale pamiętajcie!

Pisanki

nie są do jedzenia

Z pisanek się wyklują

ŚWIĄTECZNE ŻYCZENIA!

Rozmowa na temat wiersza. Zadajemy dzieciom pytania: Jak wyglądały pisanki? Gdzie one leżały? Dlaczego nie je się pisanek?

A może uda się nauczyć wierszyka na pamięć? 🙂

 

  1. „Wielkanocne pisanki”– zabawa dydaktyczna. Przygotowujemy kilka (wyciętych z kartki min. A4) szablonów jajek. Każdy powinien być inny, jeśli chodzi o kolor i wzór. Przecinamy jajka na pół – w pionie, poziomie, liniami szarpanymi, falistymi itd. Rozsypujemy na dywanie połówki jajek i prosimy dzieci, aby znalazły połówki tego samego jajka. Dzieci układają je, przeliczają i opowiadają o cechach pisanek.

 

  1. Karta pracy cz.3, nr 55 (zielony podręcznik)
    – rysowanie w pustych polach pisanki według podanych wzorów. Kolorowanie rysunków pisanek na podane kolory

– dzielenie nazw zdjęć na sylaby lub głoski. Rysowanie tylu kresek, z ilu sylab składają się te nazwy.

4.„Nasze pisanki” – zabawa plastyczna (propozycja)

https://www.youtube.com/watch?v=YYieG5F-hiE

Dodaj komentarz