Dzień dobry Krasnoludki!
Załączam kilka zadań do wykonania na dzisiejszy dzień.
Bawcie się dobrze, pozdrawiam!
- „Pisanki”– słuchanie wiersza Doroty Gellner.
Patrzcie,
ile na stole pisanek!
Każda ma oczy
malowane,
naklejane.
Każda ma uśmiech
kolorowy
i leży na stole grzecznie,
żeby się nie potłuc
przypadkiem
w dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie!
Pisanki
nie są do jedzenia
Z pisanek się wyklują
ŚWIĄTECZNE ŻYCZENIA!
Rozmowa na temat wiersza. Zadajemy dzieciom pytania: Jak wyglądały pisanki? Gdzie one leżały? Dlaczego nie je się pisanek?
A może uda się nauczyć wierszyka na pamięć? 🙂
- „Wielkanocne pisanki”– zabawa dydaktyczna. Przygotowujemy kilka (wyciętych z kartki min. A4) szablonów jajek. Każdy powinien być inny, jeśli chodzi o kolor i wzór. Przecinamy jajka na pół – w pionie, poziomie, liniami szarpanymi, falistymi itd. Rozsypujemy na dywanie połówki jajek i prosimy dzieci, aby znalazły połówki tego samego jajka. Dzieci układają je, przeliczają i opowiadają o cechach pisanek.
- Karta pracy cz.3, nr 55 (zielony podręcznik)
– rysowanie w pustych polach pisanki według podanych wzorów. Kolorowanie rysunków pisanek na podane kolory
– dzielenie nazw zdjęć na sylaby lub głoski. Rysowanie tylu kresek, z ilu sylab składają się te nazwy.
4.„Nasze pisanki” – zabawa plastyczna (propozycja)