Zabawa „Echo”.
Co to za hałas? Skąd tyle krzyku?
Każdy coś niesie w swoim koszyku.
Każdy jest taki strasznie przejęty.
Bo my dla babci mamy prezenty
To złota rybka, choć jeszcze mała
Będzie życzenia babci spełniała
Niech pływa rybka w przejrzystej wodzie
I trzy życzenia niech spełnia co dzień
A ja przynoszę buty bajkowe,
lekkie, wygodne – siedmiomilowe
Takie akurat na babci nogę
żeby do sklepu skracały drogę!
A ja stoliczek bajkowy mam
Który się zawsze nakrywa sam
Na tym stoliczku – na zawołanie
Zjawia się obiad albo śniadanie
A tu jest, babciu, książka z bajkami…
Możesz ją wnukom czytać czasami!
Rodzic czyta po jednym wersie wiersza, a dziecko, jak echo, cicho lub głośno, powtarza go.
Dziecko może rytmizować kolejne fragmenty wiersza, z równoczesnym wystukiwaniem np. o jedno kolano, o drugie lub o oba kolana.
Dzisiaj nauczymy się piosenki pt. „Wesoła babcia”
- Moja babcia lubi śpiewać,
moja babcia lubi grać.
Lubi czytać dobre książki,
a w niedzielę dłużej spać.
Ref.: Bo nieprawda, że to babcie
muszą ciągle w kuchni stać,
smażyć placki, jajecznicę
i ubrania nasze prać.
- Moja babcia jest zadbana
i ubiera modnie się.
Chodzi często do fryzjera
i wspaniale trzyma się.
Ref.: Bo nieprawda…
- A ja kocham swoją babcię
i pomagam ciągle jej.
Chcę, by długo była młoda
i by żyło się jej lżej.
Ref.: Bo nieprawda…
Namalujemy też obrazek „Zabawy na śniegu”. Praca będzie polegała na namalowaniu na ciemnoniebieskiej (lub innej w ciemniejszym kolorze) kartce z bloku rysunkowego pastą do zębów Waszej zabawy na śniegu. A więc bierzcie się do dzieła!
Jeśli już skończyliście malować swój obrazek, czas na trochę gimnastyki! W ramach ćwiczeń włączcie, proszę, nagranie piosenki „Kraina babci i dziadka”, weźcie swoją ulubioną lalkę lub misia i wykonajcie piękny taniec.
Pozdrawiam wszystkie pracowite „Pszczółki”, życzę zdrówka i do zobaczenia.