Witam Was gorąco kochane Motylki
Dzisiejszy dzień rozpoczniemy od letniej gimnastyki, ponieważ wielkimi krokami zbliża się do nas lato J
Chociaż żar się leje z nieba, gimnastykę zrobić trzeba
Gimnastyka ważna sprawa, jednak także i zabawa
Letnia gimnastyka, letnia gimnastyka smyka
Ręce w górę, teraz w bok, skłon, przysiad, skok.
I podskoki zrób szybciutko potem pochyl się niziutko
Dotknij stóp, potem kolan już rozgrzewka jest zrobiona
Letnia gimnastyka…..
Teraz w miejscu biegaj żwawo, skocz do przodu, potem w prawo
Wymach także zrób rękami i kółeczka kręć biodrami.
Letnia gimnastyka …
Zapraszam teraz do uważnego wysłuchania wiersza. Poproś rodzica lub starsze rodzeństwo o przeczytanie wiersza. Kto potrafi czyta sam.
Tato, czy już lato?” B. Szelągowska
Tato, czy już lato? Powiedz, proszę! Powiedz, tato, po czym można poznać lato? Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna? Po prostu: po słodkich malinach, po bitej śmietanie z truskawkami, po kompocie z wiśniami, po życie, które na polach dojrzewa, po słowiku, co wieczorami śpiewa, po boćkach uczących się latać, po ogrodach tonących w kwiatach, po świerszczach koncertujących na łące, po wygrzewającej się na mleczu biedronce, po zapachu skoszonej trawy i róż, I… już! |
Czy słuchałeś/aś uważnie? Jeżeli tak to kolejne zadanie będzie łatwe 😉
Wymień proszę jak najwięcej przykładów z wiersza, po których można rozpoznać lato. Policz je. Powinno być 11. Jeżeli tyle nie wymieniłeś/aś poproście o przeczytanie kolejny raz. Zadanie powtarzaj do momentu aż będziesz potrafił/a wymienić wszystkie przykłady.
A Tobie z czym kojarzy się lato? Swoje przykłady również zapamiętaj.
Spróbuj nauczyć się wiersza na pamięć.
Kolejne zadanie to narysowanie wymienionych obiektów z wiersza, które kojarzą się z latem. Jeżeli masz w domu papierowe talerzyki to wykorzystaj je do wykonania rysunków. Jeżeli nie masz to narysuj je na kwadratach lub kółkach wyciętych z kartek – ważne aby były one takiej samej wielkości i nie prześwitywały na drugą stronę.
Rysunki wykorzystasz w kolejnym zadaniu. Ułóż je proszę w kolejności w jakiej pojawiają się w wierszu. Jeżeli ci się udało to poproś rodzica aby je pomieszał. Spróbuj znaleźć błąd. Następnie zróbcie zamianę. Ty układasz, a rodzic szuka błędu.
Bardzo proszę, wykonaj takie same rysunki po raz drugi będą potrzebne do kolejnej zabawy tj. „Letniego memo”. Czy znasz taką zabawę? Jestem pewna, że tak. Jeżeli nie to szybko przypomnę zasady. Losowo rozkładasz kartoniki na stole/podłodze i próbujecie wraz z rodzicem/rodzeństwem odnaleźć pary. Osoba, która znajdzie dwa takie same obrazki, zachowuje je dla siebie i ma prawo do kolejnego ruchu. Kto ma więcej kartoników na koniec, ten wygrywa.
Zadania Misiowej Mamy
Zawsze zachowujemy się bezpiecznie, wakacje nas nie zwalniają od zachowywania zasad.
1. Wysłuchaj wiersz: „Nie wolno” J. Koczanowskiej http://koczanowska.com/nie-wolno/ Czy zawsze zachowujesz się tak w stosunku do nieznajomych?
2. Obejrzyj filmik https://www.youtube.com/watch?v=YZOw6JvT5Ug Opowiedz mamusi/tatusiowi co zapamiętałaś/eś.
3. Zapraszam Was do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie https://www.ai360.pl/panoramy/680
Życzę przyjemnej zabawy (oczywiście wygranej )i całego radosnego dnia
Anna Sankowska