„Takie prawo mam”- wtorek 2.06.2020

Aktywność ruchowa „Woogie – Boogie”

https://youtu.be/sXqaZUp2N-w

 

Takie prawo mam”- rodzic czyta wiersz:

Takie prawo mam!

Jeśli chcę, to śpiewam sobie

i z kartonów bęben robię,

potem w bęben ten: bam, bam!

Takie prawo mam!

Jeśli chcę, to po cichutku

tłum maluję krasnoludków,

w tajemnicy, całkiem sam…

Takie prawo mam.

Jeśli chcę, to biegam z Frankiem,

brykam z kotem, z psem i z Jankiem

albo z Antkiem w berka gram –

takie prawo mam!

Jeśli chcę, to pytań gradem

zasypuję cioć gromadę,

bo chcę wszystko wiedzieć sam –

takie prawo mam.

Raz wygrywam, raz przegrywam,

lecz nikogo nie przezywam,

nawet kota ani psa…

Każdy prawa ma!

Rodzic wyjaśnia dziecku, co to są prawa dziecka. Następnie zadaje dziecku pytania, a ono dopowiada tak lub nie:

 – Czy każdy ma prawo śpiewać?

 – Czy każdy ma prawo grać na bębenku?

– Czy każdy ma prawo malować?

– Czy każdy ma prawo podrzeć rysunek kolegi / koleżanki?

– Czy każdy ma prawo bawić się?

– Czy każdy ma prawo uderzyć koleżankę / kolegę?

– Czy każdy ma prawo zadawać pytania?

– Czy każdy ma prawo przezywać kolegów / koleżanki?

 – Czy każdy ma swoje prawa?

4) Praca techniczno-plastyczna „Bębenek”- wykonanie instrumentu z dostępnych w domu materiałów- puszki lub kubka plastikowego, kawałka folii spożywczej lub woreczka foliowego, gumki recepturki lub sznurka. Oklejenie puszki/kubka papierem tak, by umożliwić dziecku pokolorowanie bębenka. Poniżej propozycja wykonania:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hanna Tomaszewska

Dodaj komentarz