Aktywność ruchowa „Woogie – Boogie”
„Takie prawo mam”- rodzic czyta wiersz:
Takie prawo mam!
Jeśli chcę, to śpiewam sobie
i z kartonów bęben robię,
potem w bęben ten: bam, bam!
Takie prawo mam!
Jeśli chcę, to po cichutku
tłum maluję krasnoludków,
w tajemnicy, całkiem sam…
Takie prawo mam.
Jeśli chcę, to biegam z Frankiem,
brykam z kotem, z psem i z Jankiem
albo z Antkiem w berka gram –
takie prawo mam!
Jeśli chcę, to pytań gradem
zasypuję cioć gromadę,
bo chcę wszystko wiedzieć sam –
takie prawo mam.
Raz wygrywam, raz przegrywam,
lecz nikogo nie przezywam,
nawet kota ani psa…
Każdy prawa ma!
Rodzic wyjaśnia dziecku, co to są prawa dziecka. Następnie zadaje dziecku pytania, a ono dopowiada tak lub nie:
– Czy każdy ma prawo śpiewać?
– Czy każdy ma prawo grać na bębenku?
– Czy każdy ma prawo malować?
– Czy każdy ma prawo podrzeć rysunek kolegi / koleżanki?
– Czy każdy ma prawo bawić się?
– Czy każdy ma prawo uderzyć koleżankę / kolegę?
– Czy każdy ma prawo zadawać pytania?
– Czy każdy ma prawo przezywać kolegów / koleżanki?
– Czy każdy ma swoje prawa?
4) Praca techniczno-plastyczna „Bębenek”- wykonanie instrumentu z dostępnych w domu materiałów- puszki lub kubka plastikowego, kawałka folii spożywczej lub woreczka foliowego, gumki recepturki lub sznurka. Oklejenie puszki/kubka papierem tak, by umożliwić dziecku pokolorowanie bębenka. Poniżej propozycja wykonania:
Hanna Tomaszewska