Środa 14.04.2021 Przybysze z kosmosu.
Oto propozycje na dzisiejszy dzień
Spotkanie z ufoludkiem – słuchanie rymowanki recytowanej przez Rodzica, ilustrowanej sylwetą ufoludka. (Sylwetka ufoludka.)
Jestem Ufuś piegowaty, mam ubranko w srebrne łaty,
a na głowie czułki dwa, skaczę lekko: hopsa, sa.
Mieszkam sobie we wszechświecie, podróżuję w swej rakiecie.
Przyjaciela zdobyć chciałem, więc na Ziemię przyleciałem.
Zaprzyjaźnić chcę się z wami, choć jesteście jeszcze mali.
Złego nic mi nie zrobicie? Czy bać muszę się o życie?
Chętnie z wami porozmawiam. Przyjacielski ukłon składam.
Ziemia piękną jest planetą, choć od mojej tak daleką.
Poznać wasze chcę zwyczaje i pozwiedzać różne kraje.
– Rozmowa z dziećmi na temat:
– Czy w kosmosie można spotkać żywe istoty?
– Wyjaśnianie pojęcia ufoludek.
Zachęcanie do wypowiadania się na temat wyglądu przybyszów z innych planet.
Karta pracy, cz. 3, nr 72.
− Pokolorujcie pola na wskazane kolory.
„Ufoludki na urlopie”- zabawy rytmiczne do piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=N1QVEO9D4Kw
Śpiewające Brzdące – Ufoludki na urlopie
1.Na swym spodku prosto z Marsa
ufoludki przyleciały.
A wybrały naszą Ziemię,
bo tu urlop spędzać chciały.
Ref. Jeśli ktoś z was w to nie wierzy
niech posłucha sam,
jak śpiewają umba-bulba,
umba-bulba bam. (2x)
2. Już ognisko rozpaliły
na polance w leśnej ciszy,
a na biwak ufoludkom
wydał zgodę pan leśniczy.
Ref. Jeśli ktoś z was w to nie wierzy… (2x)
3.Pamiętały ufoludki,
by posprzątać las po sobie,
bo choć z Marsa są to wiedzą,
że dbać trzeba o przyrodę.
Ref. Jeśli ktoś z was w to nie wierzy… (4x)
Rozmowa na temat piosenki:
– Z ilu zwrotek składa się piosenka?
– Czy piosenka jest smutna czy wesoła?
– Skąd przybyły ufoludki?
– W jakim celu przybyły ufoludki na Ziemię?
Zabawa ruchowa „ Przybysz z obcej planety”. Dziecko naśladuje sposób poruszania się przybysza z kosmosu
Rakiety kosmiczne – wykonywanie pracy przestrzennej z wykorzystaniem
plastikowych butelek po napojach( lub innych dostępnych w domu materiałów)
– Opowieść ruchowa przy muzyce – Wyprawa na nieznaną planetę.
Dzieci naśladują czynności, o których opowiada Rodzic.
Pewnego dnia dzieci postanowiły wybrać się w podróż, w poszukiwaniu nowej planety. Założyły skafandry kosmiczne, weszły po schodkach do rakiety, zapięły pasy bezpieczeństwa i wystartowały w nieznaną podróż. Leciały, leciały, omijały napotkane rakiety i statki kosmiczne, machały rękami do pilotujących je kosmonautów, aż wylądowały na niezwykłej planecie. Wysiadły z rakiety. Przeskakiwały z nogi na nogę po kamieniach, następnie przepłynęły przez czerwoną rzekę, czołgały się przez zarośla, aż w końcu stanęły na górze. Tam zobaczyły ogromną liczbę kolorowych motyli. Tak jak one zaczęły latać, machając rączkami jak skrzydełkami. Niestety, to je bardzo zmęczyło. Ocierały pot z czoła. Postanowiły chwilę odpocząć. Położyły się na piasku i zasnęły, cichutko pochrapując. Kiedy otworzyły oczy i mocno się przeciągnęły, aby rozprostować kości, okazało się, że znajdują się przy swoich rakietach. Wsiadły do nich, wchodząc po schodkach, i ruszyły w powrotną drogę, bo na Ziemi czuły się najlepiej.
– Zwracanie uwagi na wieloznaczność słowa rakieta.
Moja rakiety – wykonanie rakiety z wykorzystaniem plastikowych butelek po napojach (różnej wielkości), folii samoprzylepnej i papieru kolorowego( lub innych dostępnych materiałów)
Plastikowe butelki po napojach (różnej wielkości), folia samoprzylepna, papier kolorowy,
klej, nożyczki.
Mile widziane zdjęcia wykonanej rakiety )
Zabawy dowolne
– Jak witają się ufoludki?
Rodzic pokazuje, jak według niego mogą się witać ufoludki, a dziecko naśladuje jego propozycję. Np. łapie się za nos, chwyta jedną ręką swój nos, a drugą – ucho witającego się z nim ufoludka( Rodzica) i kłaniają się razem. Dziecko pokazuje potem swoje propozycje.
Ćwiczenia artykulacyjne Mowa kosmitów.
Dziecko powtarza za Rodzicem grupy sylab, np.: zu, że, żo, ża, ży, żi, sza, szo, sze, szy, szu, szi, cza, czo, cze, czy, czu, czi…
– Tworzenie nazw mieszkańców poszczególnych planet przez analogię, np. Ziemia – Ziemianie, Mars – Marsjanie.
Karta pracy, cz. 3, nr 73.
− Policz obrazki każdego rodzaju.
− Zaznacz ich liczbę według wzoru.
Miłej pracy