Środa 14.04.2021  Przybysze z kosmosu.

Środa 14.04.2021  Przybysze z kosmosu.

Oto propozycje na dzisiejszy dzień

Spotkanie z ufoludkiem – słuchanie rymowanki recytowanej przez Rodzica, ilustrowanej sylwetą ufoludka. (Sylwetka ufoludka.)

Jestem Ufuś piegowaty, mam ubranko w srebrne łaty,

a na głowie czułki dwa, skaczę lekko: hopsa, sa.

Mieszkam sobie we wszechświecie, podróżuję w swej rakiecie.

Przyjaciela zdobyć chciałem, więc na Ziemię przyleciałem.

Zaprzyjaźnić chcę się z wami, choć jesteście jeszcze mali.

Złego nic mi nie zrobicie?  Czy bać muszę się o życie?

Chętnie z wami porozmawiam. Przyjacielski ukłon składam.

Ziemia piękną jest planetą, choć od mojej tak daleką.

Poznać wasze chcę zwyczaje i pozwiedzać różne kraje.

Rozmowa z dziećmi na temat:

– Czy w kosmosie można spotkać żywe istoty?

– Wyjaśnianie pojęcia ufoludek.

Zachęcanie do wypowiadania się na temat wyglądu przybyszów z innych planet.

Karta pracy, cz. 3, nr 72.

− Pokolorujcie pola na wskazane kolory.

 „Ufoludki na urlopie”- zabawy rytmiczne do piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=N1QVEO9D4Kw

 

Śpiewające Brzdące – Ufoludki na urlopie

1.Na swym spodku prosto z Marsa

ufoludki przyleciały.

A wybrały naszą Ziemię,

bo tu urlop spędzać chciały.

Ref. Jeśli ktoś z was w to nie wierzy

niech posłucha sam,

jak śpiewają umba-bulba,

umba-bulba bam. (2x)

2. Już ognisko rozpaliły

na polance w leśnej ciszy,

a na biwak ufoludkom

wydał zgodę pan leśniczy.

Ref. Jeśli ktoś z was w to nie wierzy… (2x)

3.Pamiętały ufoludki,

by posprzątać las po sobie,

bo choć z Marsa są to wiedzą,

że dbać trzeba o przyrodę.

Ref. Jeśli ktoś z was w to nie wierzy… (4x)

Rozmowa na temat piosenki:

– Z ilu zwrotek składa się piosenka?

– Czy piosenka jest smutna czy wesoła?

– Skąd przybyły ufoludki?

– W jakim celu przybyły ufoludki na Ziemię?

Zabawa ruchowa „ Przybysz z obcej planety. Dziecko naśladuje sposób poruszania się przybysza z kosmosu

Rakiety kosmiczne – wykonywanie pracy przestrzennej z wykorzystaniem

plastikowych butelek po napojach( lub innych dostępnych w domu materiałów)

–  Opowieść ruchowa przy muzyce – Wyprawa na nieznaną planetę.

Dzieci naśladują czynności, o których opowiada Rodzic.

Pewnego dnia dzieci postanowiły wybrać się w podróż, w poszukiwaniu nowej planety. Założyły skafandry kosmiczne, weszły po schodkach do rakiety, zapięły pasy bezpieczeństwa i wystartowały w nieznaną podróż. Leciały, leciały, omijały napotkane rakiety i statki kosmiczne, machały rękami do pilotujących je kosmonautów, aż wylądowały na niezwykłej planecie. Wysiadły z rakiety. Przeskakiwały z nogi na nogę po kamieniach, następnie przepłynęły przez czerwoną rzekę, czołgały się przez zarośla, aż w końcu stanęły na górze. Tam zobaczyły ogromną liczbę kolorowych motyli. Tak jak one zaczęły latać, machając rączkami jak skrzydełkami. Niestety, to je bardzo zmęczyło. Ocierały pot z czoła. Postanowiły chwilę odpocząć. Położyły się na piasku i zasnęły, cichutko pochrapując. Kiedy otworzyły oczy i mocno się przeciągnęły, aby rozprostować kości, okazało się, że znajdują się przy swoich rakietach. Wsiadły do nich, wchodząc po schodkach, i ruszyły w powrotną drogę, bo na Ziemi czuły się najlepiej.

–  Zwracanie uwagi na wieloznaczność słowa rakieta.

 Moja  rakiety –  wykonanie rakiety z wykorzystaniem plastikowych butelek po napojach (różnej wielkości), folii samoprzylepnej i papieru kolorowego( lub innych dostępnych materiałów)

Plastikowe butelki po napojach (różnej wielkości), folia samoprzylepna, papier kolorowy,

klej, nożyczki.

Mile widziane zdjęcia wykonanej rakiety )

 Zabawy dowolne

–   Jak witają się ufoludki?

Rodzic pokazuje, jak według niego mogą się witać ufoludki, a dziecko naśladuje jego propozycję. Np. łapie się za nos, chwyta jedną ręką swój nos, a drugą – ucho witającego się z nim ufoludka( Rodzica) i kłaniają się razem. Dziecko pokazuje potem swoje propozycje.

Ćwiczenia artykulacyjne Mowa kosmitów.

Dziecko powtarza za Rodzicem grupy sylab, np.: zu, że, żo, ża, ży, żi, sza, szo, sze, szy, szu, szi, cza, czo, cze, czy, czu, czi…

– Tworzenie nazw mieszkańców poszczególnych planet przez analogię, np. Ziemia – Ziemianie, Mars – Marsjanie.

 Karta pracy, cz. 3, nr 73.

− Policz obrazki każdego rodzaju.

− Zaznacz ich liczbę według wzoru.

Miłej pracy

Dodaj komentarz