Ram pam pam – sobie gram – środa 06.05.2020

Rozśpiewanie Dzieci śpiewają coraz wyżej : szur, szur, szur… łup, cup, cup…
Mówią z zatkanym nosem: umpa, umpa, umpa…hopla, hopla, hopla
Mówią szeptem, wyraźnie: ćwir, ćwir, ćwir…tupu, tupu, tupu… żwawo, żwawo, żwawo.
Do zabawy przygotowujemy: instrumenty perkusyjne wykonane wcześniej
wspólnie z dzieckiem ; mogą to być łyżki, plastikowe kubeczki, butelki
plastikowe wypełnione kaszą, ryżem, grochem . Dziecko ruchem i gestem
naśladuje treść piosenki, tańczy poleczkę z rodzicem, gra na wybranych
instrumentach.
Pomysły na wykonanie instrumentów znajdują się na stronie:
dziecko-na-warsztat/amp/
Słowa i melodię do piosenki znajdziecie Państwo na stronie:
 
„Bal na łące”
I. Kiedy świeci słoneczko
To na łące, nad rzeczką
Świerszcze stroją skrzypeczki
Do wiosennej poleczki
Ref. Dylu, dylu już grają
Grube bąki śpiewają
Myszki tańczą poleczkę
Sapią przy tym troszeczkę
II.A trzy małe biedronki
Nie chcą tańczyć tej polki
I czekają na walca
Aby tańczyć na palcach
Ref. Dylu, dylu …..
Ćwiczenia oddechowe „Wrona bez ogona”.
Dziecko lub dzieci stoją. Biorą głęboki wdech i na wydechu liczą wrony: Pierwsza wrona bez ogona, druga wrona bez ogona, trzecia wrona bez ogona.
Ćwiczenie powtarzamy trzy razy. Rodzic zwraca uwagę dzieciom, żeby nie zużywały całego powietrza.
Sala balowa” – dzieci stoją w rozsypce. R. mówi: Sprawdźmy, czy wszyscy zabrali ze sobą na bal: ręce? (dzieci machają), nogi? (tupią), głowy? (potrząsają głowami), bioderka? (kręcą biodrami). R. powtarza ćwiczenie kilka razy„
Taniec‑„wygibaniec
” – dzieci tańczą przy rytmicznej muzyce, R. co jakiś czas podaje polecenia, np.: Teraz łapiemy się za nosy; Teraz robimy kółeczko; Łapiemy się za ramiona; Łapiemy się za kolanka; Łapiemy się za kostki; Łapiemy się za bioderka; itp.
Proponuję na dobranoc opowiedzieć dziecku o naszym największym kompozytorze pianiście Fryderyku Chopinie oraz posłuchać jego utworów
Barbara Borowska

Dodaj komentarz