Dzień dobry Motylki!
Zapraszam was dziś do zabaw z warzywami i nie tylko
- Posłuchajcie proszę wiersza „Koszyk z warzywami”
Przy pomocy rodziców wydrukujcie i wytnijcie warzywa i koszyk.
Załącznik do druku : koszyk-z-warzywami
Połóżcie przed sobą kosz i warzywa.
Rodzic czyta wiersz, a dziecko wkłada do koszyka kolejno sylwety warzyw.
Po wysłuchaniu wiersza, przedszkolaki odpowiadają na pytania: Kto pierwszy usiadł w koszyku? Dlaczego w koszyku było mało miejsca? Jakie inne warzywa się tam znalazły? Kto przyszedł jako ostatni? Jak zareagowały inne warzywa, gdy pojawiła się cebula? Jak myślicie, dlaczego?
Koszyk z warzywami (Natalia Łasocha)
W jesiennym koszyku rozsiadła się dynia:
Krzyknęła pietruszka: „Cóż pani wyczynia?
Proszę się przesunąć, miejsca zrobić trochę,
bo ja tutaj również usiąść mam ochotę”.
Czerwony pomidor pietruszce przyganił:
„Pani taka chuda, postać może pani”.
Sam przycupnął z boku, a obok marchewka.
Burak też się wcisnął oraz kalarepka.
Dołączył ogórek i ziemniaków para.
Na koniec cebula przyszła i wyznała:
„Choć ciasno, to dobrze tu posiedzieć z wami”.
I zanim skończyła, zalali się łzami.
- W worku ukryte są różne skarby – rozpoznawanie warzyw za pomocą dotyku
Zaproście do wspólnej zabawy wszystkich domowników
Przygotujcie wspólnie z rodzicami worek lub pudełko ora różnego rodzaju warzywa. Włóżcie warzywa do pudełka lub worka, przewiążcie oczy wybranemu domownikowi . Osoba która ma przewiązane oczy wkłada dłonie do worka lub pudełka i za pomocą dotyku stara się odgadnąć co to za warzywo . Następnie podaję pierwszą głoskę, na którą zaczyna się wybrane warzywo.
- Muzyka stop – wskazuję…
Rodzic włącza muzykę, dziecko swobodnie pląsa w rytm muzyki. Kiedy muzyka cichnie, rodzic mówi: dłonie dotykają uszu → dłonie dotykają łydki → dłonie dotykają kolana
→ jedna dłoń dotyka uda, druga dłoń dotyka włosów → jeden palec dotyka brwi, drugi palec dotyka nosa → jeden palec dotyka ucha, drugi palec dotyka ust.
- Jaka to część ciała?
Rodzic zadaję zagadkę : O jakiej części ciała myślę. Nie odpowiadacie na głos, tylko pokazujecie, o czym myślę.
Rodzic mówi : Myślę o tym, czym patrzę i widzę… → dzieci pokazują swoje oczy;
Myślę o tym, czym słucham i słyszę… → dzieci pokazują swoje uszy;
Myślę o tym, co stawiam na podłodze, kiedy chodzę… → dzieci pokazują swoje stopy.
Miłego dnia !
Do zobaczenia jutro w przedszkolu !