Przedszkolaki kodują – 2.06 wtorek

Witam Was serdecznie kochane Motylki

Wczoraj był wyjątkowy dzień – Wasze święto. Mam nadzieję, że był radosny i pełen niespodzianek.  Możecie się pochwalić co przygotowali dla Was rodzice

Na początek dnia zapraszam Was do ćwiczeń z Lulisią i Lulitulisiami.

https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4&fbclid=IwAR2rsY33uke3hPDacIuhFAxbKRSHj_vXT9ovncf_XqvZmJnNRWoSOl1W-MU

 

Drogie dzieci mam dla Was teraz trochę nietypowe zadanie. Chciałabym, abyście przypomnieli sobie,  że jesteście super dzieciaczki!!! Ja i pani Agnieszka o tym pamiętamy J Zapraszam Was do odwiedzenia strony na której tematem przewodnim będzie poczucie własnej wartości, no i Dzieciak Rządzi
https://view.genial.ly/5ed274e08d3239111963ffa5/interactive-content-dzien-dziecka-dla-dzieci

 

Kolejne zadanie to……kodowanie .  Co Wam będzie potrzebne? Pusta karty pracy i kolorowe kredki, lub kolorowy papier/bibuła i nożyczki z których zrobicie kolorowe kropki lub kolorowe guziki. Zaproś do zabawy rodzica lub starsze rodzeństwo. Ich zadaniem będzie ułożyć na macie kropki  przed wędrówką, a Twoim zadaniem po wędrówce. Jak macie je rozłożyć wskaże wierszyk – instrukcja

Do wydrukowania:    pusta kratownica

 

5 kolorowych kropek

Kolorowe kropki po macie wędrowały,

Posłuchaj uważnie i zaznacz, jak się przemieszczały.

Czerwona na samym środku swoje miejsce miała,

Ruszać się z niego nie chciała, na nim pozostała.

 

W lewym górnym rogu różowa kropka była, ale się z zieloną miejscami wymieniła,

Teraz z prawego górnego rogu na nas spogląda,

W poszukiwaniu szarej i niebieskiej kropki dokładnie się rozgląda.

 

Szara kropka od lewego dolnego rogu zaczynała, dwa piętra do góry windą pojechała,

Niebieska kropka podobnie jak czerwona miejsca nie zmieniła,

Została w prawym dolnym rogu, pewnie się do niego już przyzwyczaiła

Ściągawka z prawidłowym ułożeniem kropek znajduje się na obrazkach.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Możecie oczywiście sami wymyślać, która kropka z którą się zamieni na miejsca (nie musi być w wersji rymowanej), możecie użyć większej ilości kropek

Dodatkowe zadanie z kodowanie to „Odszukaj litery i zapisz wyrazy”. Do zapisania wyrazów poproście rodziców, a jeżeli chcecie zapisać je sami to pamiętajcie że piszemy litery pisane, drukowane drukuje komputer J. Możecie też wyrazy ułożyć z liter wyciętych z gazet. Powodzenia!

 

Zadania Misiowej Mamy

Kochane dzieci! Mam nadzieję, że „Dzień Dziecka” był pełen radości i zabawy! Mój był  Zdradzę Wam sekret – ja też jestem dzieckiem, tylko „nieco” większym od Was  I dostałam od swojej Mamusi przepiękne życzenia!
Zadania na wtorek:
1) Jak wytłumaczysz różnicę między dzieckiem a dorosłym? Jak myślisz – kim być lepiej? Dlaczego? Zapytaj mamusię/tatusia o pamiątki z okresu kiedy byłaś/eś dzidziusiem. Pooglądajcie je razem.
2) Wysłuchaj wierszyka Danuty Wawiłow „A jak będę dorosła”. http://scholaris.pl/resources/run/id/104893
Opowiedz o pomysłach bohaterki wierszyka
3) Narysuj siebie jako dorosłą osobę. Niech mamusia/tatuś napisze datę na rysunku i schowajcie go do na pamiątkę. Za parę lat oglądniecie go razem i przywołacie miłe wspomnienia.

Anna Sankowska

 

Dodaj komentarz