Drodzy Rodzice – prosimy o przeczytanie instrukcji dziecku. „Narysuj obrazek wiosenny obrazek”. Potrzebne będą : kartka, kredki
Instrukcja:
1. podpisz się w lewym górnym rogu kartki
2. na dole kartki, na środku narysuj domek, dorysuj 2 okna i drzwi
3. po prawej stronie domu narysuj 2 drzewa
4. po lewej stronie domu narysuj 3 kwiaty
5. nad domkiem narysuj słońce i 3 chmury
6. pokoloruj rysunek dla wiosny
Po wykonaniu zadania sprawdzamy czy dziecko:
Narysowało elementy rysunku zgodnie z instrukcją słowną
Rozróżnia pojęcia – po prawej , po lewej, w lewym górnym rogu, nad
Doprowadza pracę plastyczną do końca
chyba Pani wprowadziła 10 w tamtym tygodniu??? zamiast kuli
” Wielkanocne rachunki”- zabawa matematyczna. dodawanie i odejmowanie, w zakresie (1-10) i więcej wg. indywidualnych możliwości dzieci, potrzebne będą np. kredki, zabawki , można również pobawić się w segregowanie np. według rodzaju, koloru. Można tworzyć krótkie zadania tekstowe np. Mama kupiła osiem jabłek, tata wrócił z pracy i zjadł 2 jabłka –ile jabłek zostało itp.
„Kogo mogę spotkać na wsi?”– opowieść ruchowa. Rodzic czyta opowiadanie, dziecko wykonuje ruchy odpowiednio do słuchanej treści:
Jest ranek. Słońce powoli oświetla podwórko. Pierwszy na podwórku pojawia się kogut. Chodzi dumnie, wysoko stawia nogi, rusza głową na boki, nagle głośno pieje: kukuryku! Kury z niezadowoleniem kręcą się na grzędach, później jedna za drugą wychodzą z kurnika, gdacząc: ko, ko, ko, ko… Na podwórku robi się coraz weselej. Nareszcie z domu wychodzi gospodarz, jest bardzo wcześnie, dlatego gospodarz przeciąga się i szeroko otwiera buzię, ziewając. Między jego nogami prześlizguje się szara kotka, na pewno pójdzie na pole szukać myszki… Pora zadbać o swoje zwierzęta – myśli gospodarz i mocno stawiając kroki, idzie w stronę stajni, bo tam czekają na niego dwa głodne konie. Gospodarz nalewa im wody i podaje widłami siano – gdy będzie cieplej, wyprowadzi je na dwór. Zadowolone konie wierzgają kopytami i rżą radośnie: iha, haha, iha, haha. Teraz pora wyprowadzić krowy z obory. Gospodarz otwiera ciężkie drzwi. Wita się ze swoimi czterema krowami, przywiązuje im specjalny sznurek – postronek – i trzymając go, wyprowadza krowy z obory. Krowy idą powoli, zatrzymując się co chwilę, mocno machają swoimi ogonami, aby odgonić muchy. Są na miejscu – to ogrodzone pastwisko, tutaj krowy cały dzień będą żuły trawę. Gospodarz odwiązuje postronek, tutaj krowy są bezpieczne. Czas wrócić do domu – myśli gospodarz. Wraca, aby zjeść śniadanie. Tak zaczyna się kolejny dzień w gospodarstwie wiejskim.
Zabawa z piłeczką:
Dziecko biega z piłeczką – na hasło pokaż piłeczkę- wyciąga ręce z piłeczką przed siebie
Wysoko- nisko- ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Wysoko- stoimy na palcach, wyciągamy ręce z piłeczką do góry, nisko- przysiad podparty, stukamy piłeczkami w podłogę.
Ćwiczenie tułowia- siad skrzyżny, toczymy piłeczkę wokół siebie- zmieniamy kierunki.
Ćwiczenie podskoków- przeskakujemy przez piłeczkę położoną na podłodze.
Rzucamy do góry i łapiemy
Przerzucamy z ręki do ręki.
Przekładamy pod jednym i drugim kolanem.
Maszerujemy z piłką w ręku.
Dziecko biega z piłeczką – na hasło pokaż piłeczkę- wyciąga ręce z piłeczką przed siebie
Wysoko- nisko- ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Wysoko- stoimy na palcach, wyciągamy ręce z piłeczką do góry, nisko- przysiad podparty, stukamy piłeczkami w podłogę.
Ćwiczenie tułowia- siad skrzyżny, toczymy piłeczkę wokół siebie- zmieniamy kierunki.
Ćwiczenie podskoków- przeskakujemy przez piłeczkę położoną na podłodze.
Rzucamy do góry i łapiemy
Przerzucamy z ręki do ręki.
Przekładamy pod jednym i drugim kolanem.
Maszerujemy z piłką w ręku.
Plac-zabaw.-Czterolatek.-Cz.-2.-Karty-pracy-21
Plac-zabaw.-Pięciolatek.-Cz.-2.-Karty-pracy-37,38
Barbara Borowska