Środa 15.04
Opowieść ruchowa „ Praca w ogrodzie”
Rodzic snuje opowieść, a dziecko ilustruje ją ruchem i gestem:
Zaświeciło słońce. Ogrodnik spojrzał na swój ogródek i postanowił w nim posprzątać. Najpierw przekopię ziemię,żeby była miękka i aby roślinki mogły w niej rosnąć( naśladujemy kopanie ziemi łopatą- skłony tułowia z ruchem ramion naśladującym kopanie – i odkładanie ziemi- zaakcentowane przytupem). Teraz zrobię w ziemi dziurki i wsypię do nich nasionka(robimy skłon z dotykaniem rękami podłogi).Posadzone nasionka muszę podlać(dzieci stoją w małym rozkroku, ręce mają lekko ugięte i złączone- wykonują skręty tułowia i wymachy ramion w lewo i w prawo, jakby podlewali kwiaty konewką). Nagle w ogródku pojawiła się zielona żaba(dzieci naśladują żabie skoki- opierają całe dłonie przed sobą na podłodze i dociągają nogi do rąk). Skoczyła pod kamyk i odpoczywa(dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym).Tymczasem ogrodnikowi skończyła się woda. Przed sobą miał rzeczkę. Bardzo chciał przejść na drugi brzeg, więc musiał poszukać kładki(dzieci przechodzą po skakance/sznurku noga za nogą. Ogrodnik nabrał wody do konewki(przysiad) i wracał do ogródka inną drogą, na której pojawiły się kamienie, więc musiał ją przeskoczyć (dzieci przeskakują obunóż)
Zabawa muzyczno-ruchowa do utworu Piotra Czajkowskiego „ Walc Kwiatów”
Dzieci mogą tańczyć swobodnie lub wspólnie z rodzicami, bratem czy siostrą.
https://www.youtube.com/watch?v=GC7PycSBILc
Elżbieta Owczarska