Odtwarzanie rytmu i innych struktur czasowych:
1) Wystukujemy na bębenku (można także uderzać w blat stołu, spód garnka itp.) prosty rytm, a dziecko np. ma go wyklaskać lub wytupać lub odłożyć tyle przedmiotów, ile było uderzeń lub zapisać ilość zasłyszanego dźwięku za pomocą kropek;
2) Klaszczemy lub stukamy, a dziecko posuwa się do przodu tyle kroków, ile było klaśnięć; np. przejście z kuchni do pokoju
Zabawa z sylabami . Mówimy tylko początkową sylabę wyrazu nazywającego jakiś przedmiot (kolorowe gazety) dziecko ma odszukać odpowiedni obrazek i dopowiedzieć drugą sylabę – np. mówimy „do…”, a dziecko szuka obrazek i dopowiada resztę wyrazu „…mek”; – mogą to być również przedmioty występujące w domu np. ku –bek, ta- ca, ta-lerz itp.. Oczywiście można podpowiedzieć dziecku, że będzie dopowiadało wyrazy związane np. z higieną osobistą np. my-dło, szam- po itp., z pojazdami –sa-molot, sa-mochód itp.
Barbara Borowska