Kochane Misie proponuję zabawcie się :
1) „Skrzynia skarbów”– zabawa doskonaląca percepcję dotykową. Rodzic przygotowuje „skrzynię skarbów” – kartonowe pudełko z otworem. Ukrywa w jego wnętrzu różne przedmioty związane z tematyką zajęć. Zadaniem dziecka jest próba ich rozpoznania za pomocą dotyku. Następnie dziecko pokazuje przedmiot, który wylosowało i sprawdza, czy odgadło.
2) „Po nitce do kłębka”
‒ ułóż na podłodze linę (sznurek, grubą włóczkę, związane sznurowadła itp.).
Poproś, aby dziecko przeszło po linie stopa za stopą. Dla młodszych dzieci możesz
przygotować ścieżkę z taśmy malarskiej (nie suwa się po podłodze i łatwo ją usunąć).
Dzięki zabawie dziecko będzie ćwiczyło sprawność, koordynację ruchową
i równowagę.
3) „Wszystko, co widzę”
poproś dziecko, aby rozejrzało się po pokoju lub mieszkaniu i wymieniło wszystkie
przedmioty o podanej przez Ciebie cesze, np. czerwone, miękkie, drewniane itp.
Starszym dzieciom możesz podać głoskę i poprosić o odszukanie w otoczeniu jak
największej liczby przedmiotów, których nazwy się nią rozpoczynają,
np. t – telewizor, telefon, toster. Zróbcie zawody – kto znajdzie więcej rzeczy!
Zabawa kształtuje spostrzegawczość i umiejętność logicznego myślenia,
a także w wypadku wariantu dla starszych przedszkolaków – umiejętność
dokonywania analizy głoskowej (wyodrębniania głosek w słowie), niezbędnej
w nauce czytania.
Joanna Plewka