Zaczynamy tematykę „ Pojazdy”. Poznamy pojazdy lądowe, poruszające się na wodzie i w powietrzu.Bardzo istotną kwestią jest bezpieczeństwo.Warto porozmawiać z dzieckiem, jak należy zachować się w pojeździe, z którego będziemy korzystać. Ważne jest omówienie z pociechą podstawowych zasad obowiązujących w różnych środkach komunikacji i transportu. Nasza kosekwencja w przestrzeganiu tych zasad sprawi, że zapadną one w pamięci dziecka na całe życie.
Na początku proponuję wiersz „ Mój rower” D. Gellner
Mój rower
jak prawdziwy konik
lubi z wiatrem
po ścieżkach gonić
Lubi pędzić przed siebie
przez park i przez pole
wciąż dalej i dalej
koło za kołem
Niech przedszkolak opowie o swoim rowerze – opisze jego wygląd, wymieni jego części (kierownica, dzwonek, pedały, lampka roweru, światełko odblaskowe), niech określi ich funkcje, do czego służą. Nie zapomnijcie zapytać dziecka o kask – dlaczego trzeba jeździć w nim na rowerze?
Zabawa ruchowa „ Rowery”
Dziecko biega i trzyma ręce ugięte w łokciach na wysokości klatki piersiowej – jak rowerzysta, na hasło: Jedziemy po wąskiej ścieżce rowerowej – rozkłada rece na boki i biegnie wolno noga za nogą.
Zachęcam całą rodzinę do narysowania swoich rowerów
Warto poczytać:
- Kozłowska „ Wspaniałe pojazdy”, Wilga
A.Edyk-Psut „Pojazdy. Dziecko w podróży”, SBM Renata Gmitrzak
- Strzałkowska „ Podróż na jednej nodze”, Bajka
Elżbieta Owczarska