Do jakiej zabawy przyda się ta zabawka?”– rozpoznawanie przedmiotów dotykiem. Doskonalenie umiejętności nazywana elementów z otoczenia. W woreczku znajdują się różne przedmioty do zabaw (np. klocek, talerzyki, koło itp.). Dziecko wkłada rękę do woreczka. Dotyka go i mówi co to jest i do jakiej zabawy może się przydać? Globus– zaprezentowanie dziecku globusa albo konturowej mapy świata. Tłumaczymy dziecku, że globus to jest kula ziemska, tyle, że bardzo pomniejszona. Pokazujemy dziecku miejsce, w którym jest Polska. Pokazujemy poszczególne kontynenty i podajemy ich nazwy. Próbujemy opowiedzieć o zwyczajach dzieci mieszkających w różnych stronach świata Chcę mieć przyjaciela – rozmowa z dzieckiem na temat znaczenia słowa – przyjaciel. Dobry przyjaciel jest….- próba dokończenia zdania; wspólne wyjaśnienie znaczenia powiedzenia: – Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie…//Wzbogacanie czynnego słownika dziecka; budowanie zdań poprawnych gramatycznie/ i artykulacyjnie. Prezent dla mojego przyjaciela – Indiański pióropusz– wykonanie, z pomocą rodzica, ozdoby wg pomysłu dziecka. Zabawa w Indian według własnych pomysłów dziecka
Barbara Borowska