„Kolory lata”– Wersja I: Rozkładamy na dywanie kolorowe kartki papieru. Rodzic pyta: Jakie są kolory lata?. Dziecko podaje nazwy kolorów i mówi z czym (co jest związane z latem) każdy z tych kolorów im się kojarzy. Wersja II.: Rozkładamy na dywanie kolorowe kartki papieru. Rodzic pyta: Jakie są kolory pór roku, z czym ci się kojarzą?
„Cztery pory roku” – dziecko maszeruje po mieszkaniu przy dźwiękach tamburyna. Gdy tamburyn milknie, R. pokazuje niebieski krążek – dziecko naśladują ruchem obrzucanie się śnieżkami. Gdy R. pokazuje zielony krążek – dziecko naśladuje sadzenie nasionek, żółty krążek – dziecko naśladuje pływanie, czerwony krążek – naśladuje zrywanie jabłek z drzew. R. szybko zmienia krążki, a dziecko pokazuje ruchem odpowiednie sytuacje (tamburyn, krążki w 4 kolorach: niebieskim, zielonym, żółtym i czerwonym)
Barbara Borowska