Gry i zabawy dla młodszych przedszkolaków

Gry i zabawy dla młodszych Przedszkolaków

  1. Dzieci naśladują ruchem i głosem poznane dotychczas zwierzęta. Poszukują w dostępnych w domu albumach, gazetach, książkach ilustracji zwierząt poznanych na zajęciach.
  2. Dzieci trzymają chustkę (apaszkę lub chusteczkę higieniczną) za brzegi. Na hasło:

– mały wiatr – lekko potrząsają chustą

– duży wiatr – mocno potrząsają chustą

– pada deszcz – unoszą chustę bardzo wysoko, poszczają ją i wchodzą pod nią, jak pod parasol.

  1. Rozwiązywanie zagadki o garnku.

 

Zupę, gulasz czy marchewkę-

To w nim właśnie się gotuje.

Ognia wcale się nie boi.

Na kuchence wtedy stoi. (garnek)

 

  1. Wycinanie z gazet dowolnych zdjęć, rysunków – ćwiczenie umiejętności wycinania nożyczkami.
  2. Rodzic rysuje na kartce A4 garnek, który dzieci wyklejają kawałkami plasteliny, bibuły lub kolorowego papieru. Po zakończeniu sprzątają samodzielnie miejsce pracy, oglądają swoje garnki i myją ręce.
  3. Zabawy na podwórku domowym: obserwacje chmur na niebie – jaki mają kolor, kształt, jaką wielkość, czy się poruszają, czy stoją w miejscu.
  4. Rodzic czyta wiersz B. Szelągowskiej ,,Zabawa z wiosną”. Dzieci w dowolny sposób ilustrują ruchem jego treść, naśladując czynności wykonywane przez wiosnę.

 

Stąpa wiosna po łące.

Idzie cicho i słucha.

Tyle dźwięków cudownych

Wpada wiośnie do ucha!

„ Ka, ka, ko, ko, ki, ke, ke!

Chyba też się pobawię.

Aka, aku, aki, ka

I pobiegam po trawie”

Wiosna goni motylka.

Wiosna bawi się z osą.

Zdjęła swoje buciki,

Bo pobiegać chce boso.

„ oko, oka, oke, ke!

Ale tu jest przyjemnie.

Ika, ika, ike, ke.

Bawcie się już beze mnie!”

I pobiegła do lasu!

I pobiegła radosna,

Nasion garść wysypując.

Taka właśnie jest wiosna!

 

  1. Zagadki dotyczące marcowej pogody:

 

Gdy jest ciemna, to już wiesz,

Że lada moment spadnie z niej deszcz. (chmura)

 

Widzisz je za dnia na pogodnym niebie,

Za to w dzień pochmurny chmurka chowa je za siebie. (słońce)

 

Mówimy, że coś jest białe jak …(śnieg)

 

Spada z chmury na ziemię – kapu – kap.

Gdy tak się dzieje, parasolkę złap! (deszcz)

 

Gdy niebo się chmurzy, a czasem w czasie burzy

Pojawia się nagle jasny znak na niebie

– musisz wtedy uważać na mnie i na siebie! (piorun)

 

Szumi wokół nas ,

Nawet tam , gdzie las,

Szszszsz… (wiatr)

 

  1. Dzieci próbują naśladować odgłosy przyrody, korzystając z dostępnych materiałów. I tak, gniotąc papier albo trąc dłońmi o siebie, naśladują szum wiatru; dmuchając w otwór butelki i improwizując melodycznie gwizd wiatru, stukając palcami w papier – krople deszczu.

Dodaj komentarz