Witam was serdecznie Słoneczka
Dzisiejszy dzień rozpoczniemy od poszukiwania języka „Gdzie jesteś języczku”
– Gdzie jesteś języczku?
– Jestem w prawym policzku (wypychamy czubkiem języka prawy policzek)
– Gdzie się ukryłeś teraz języczku?
– Jestem w lewym policzku (wypychamy czubkiem języka lewy policzek)
– Znów cie nie widzę, choć ruch twój śledzę.
– Teraz za górną wargą siedzę.
(wypychamy czubkiem języka górną wargę przy zaciśniętych ustach)
Ale przed chwilą wiesz, gdzie byłem?
– Nie.
– Za zębami się ukryłem.
(mając otwartą buzię, przyciskamy czubek języka do wewnętrznej strony dolnych siekaczy)
– Języczku, a gdzie jesteś teraz?
– Teraz się z podniebieniem zwieram
(przyciskamy cały grzbiet języka do dziąseł i podniebienia, utrzymujemy język w tej pozycji w czasie opuszczania i podnoszenia żuchwy – „język na gumce” )
– Znów cię nie widzę, choć pilnie zerkam.
– Teraz uciekam do gardełka.
(przesuwamy język od dziąseł za górnymi zębami w stronę gardła, mając otwartą buzię)
– Chyba cię znaleźć dziś nie zdołam.
– Spójrz, ja się kręcę dookoła (oblizujemy zęby mając zamkniętą buzie)
– Sprytny języczku, tak się schowałeś, że szans nie miałem. Dzisiaj wygrałeś.
Kolejna moja propozycja to aktywne słuchanie muzyki czyli zabawy przy muzyce klasycznej. Akompaniować nam będą prawdziwe instrumenty: flet, fagot i klarnet. Do zabawy potrzebne będą: kartka papieru i kolorowe kredki oraz materiałowe chusteczki. Gotowi? No to zaczynamy.
Na koniec bardzo proszę pokaż, który instrument w każdym szeregu nie pasuje do innych i połącz bębny afrykańskie od najmniejszego do największego.
Życzę Ci miłej zabawy, pozdrawiam serdecznie – pani Ania