Witajcie Krasnoludki!
- Na początek zachęcam do nauki rymowanki, i jej ruchowej interpretacji zgodnie z tekstem.
Kosmonauta idzie dróżką,
przytupuje jedną nóżką,
Klaszcze w ręce raz i dwa,
podskakuje hopsa, sa.
Już w rakiecie prosto siada,
kiwa głową na sąsiada,
ster rakiety w ruch już wprawia,
choć to wcale nie zabawa,
i rakieta się unosi,
bo ją o to ładnie prosi.
- Ćwiczenie matematyczne.
-Poproście rodziców o wydrukowanie dziesięciu obrazków kosmonautów.
– Rodzic zabiera dwie sylwety i prosi o policzenie ile jest ich teraz. Następnie rodzic:
Zabiera cztery sylwety. Kolejno dokłada dwie…itd. Wykonujemy proste działania matematyczne w zakresie 10.
– pokolorujcie sylwety według poleceń:
Pierwszy ma niebieskie szelki;
Drugi z listków pasek wielki;
Trzeci żółte okulary;
Czwarty buty nie do pary;
Piąty kieszeń całkiem sporą;
Szósty torebkę czerwoną;
Siódmy czarne rękawiczki;
Ósmy dwa małe króliczki;
Dziewiąty nos zakrzywiony;
Dziesiąty jest zielony.
– Omawianie wyglądu kosmonautów, o których pyta rodzic: Jak wygląda czwarty (piąty, dziesiąty…) kosmonauta?
- Karta pracy, cz.3, nr 75
– Narysujcie drogę kosmonauty do rakiety, wiedząc, że przebiega ona tylko po gwiazdkach.
- Słuchanie wiersza Halo, tu mówi Ziemia
Zapoznanie z wierszem. Uświadamianie dzieciom, że Ziemia jest kulą składającą się z dwóch półkul, że kręci się wokół własnej osi i krąży wokół Słońca, a na pełny obrót potrzebuje całego roku.
Dzień dobry, dzieci! Jestem Ziemia,
wielka, okrągła jak balonik.
Z tej strony – słońce mnie opromienia,
a z tamtej strony – nocy cień przesłonił.
Gdy jedna strona jest oświetlona,
to zaciemniona jest druga strona.
Wy zajadacie pierwsze śniadanie,
a spać się kładą – Amerykanie,
właśnie!
Bo ja się kręcę w krąg
jak bardzo, bardzo duży bąk.
– Dobranoc!- wołam
– Dzień dobry!- wołam,
to znaczy – zrobiłam obrót dokoła.
A oprócz tego wciąż, bez końca,
muszę się kręcić wokół Słońca.
Gdyście jeszcze nie widzieli,
takiej olbrzymiej karuzeli!
Bo trzeba mi całego roku,
żeby Słońce obiec wokół.
- Zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem globusa oraz lampki stojącej ( jako Słońca)- Jak powstają dzień i noc.
Wyjaśnienie dzieciom, że Ziemia kręci się wokół własnej osi. Na ten obrót potrzebuje 24 godzin. Dzień jest po stronie Ziemi, która jest zwrócona do Słońca – widać je na niebie, jeśli nie ma chmur (demonstracja przez oświetlenie globusa z jednej strony). Noc jest po tej stronie Ziemi, która jest odwrócona od Słońca. Jeśli nie ma na niebie chmur, widzimy wtedy Księżyc, który odbija światło słoneczne, i gwiazdy. Wirowy ruch Ziemi powoduje zmianę oświetlenia Ziemi przez Słońce, dlatego po dniu następuje noc.
- Karta pracy, cz.3, nr 76
– Przeczytajcie z rodzicem podpisy umieszczone pod zdjęciami. Odszukajcie w naklejkach takie same wyrazy. Naklejcie je w odpowiednich miejscach
– Dokończcie rysunek. Pokolorujcie go.
Miłego dnia!
P.S Spotykamy się już w poniedziałek! Nie mogę się doczekać! 🙂