Zajęcia z profilaktyki logopedycznej.
Zdrowe przedszkolaki Skaczą i brykają, Dzieci kląskają językiem.
Na świeżym powietrzu Biorą głęboki wdech nosem i robią wydech ustami – powtarzają ćwiczenie 3 razy.
Moc radości mają:
Gra w piłkę, Wypychają językiem policzki.
Podskoki, Kląskają językiem góra – dół z szeroko otwartymi ustami.
A wiecie skąd siłę na to wszystko mają?
Po prostu obiadek calutki zjadają:
Ziemniaczek, Wypychają językiem policzki.
Kotlecik
I surówka z warzyw,
A na deser – owoc, Czubkiem języka dokładnie oblizują wargi,
Jaki im się marzy A ręką głaszczą się po brzuchu.
Czy wiecie co trzeba zrobić, aby być zdrowym? Spróbujcie dziś dopilnować i wykonać wymienione czynności: mycie zębów, jedzenie posiłku, mycie rąk, gimnastyka, bieganie, sen. Porozmawiajcie przy tej okazji z rodzicami, które potrawy są zdrowe, a które nie.
Zajęcia muzyczno – ruchowe:
A teraz czas pokazać jak umiecie ćwiczyć i się bawić. Poproście rodziców o włączenie waszej ulubionej muzyki i do dzieła:
– maszerujcie na zmianę na palcach, na piętach, na brzegach stóp
– maszerujcie unosząc kolana wysoko
– maszerujcie jak żołnierz na defiladzie, wyrzucając do przodu wyprostowane nogi -biegajcie przy muzyce a kiedy mama zrobi „Stop” (pauza w muzyce) zatrzymajcie się przybierając dowolną pozę jak „Przedszkolaki – figuraki” – https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU&ab_channel=WPODSKOKACH
Czy wiecie co należy zrobić, gdy jest się przeziębionym lub chorym? (pójść do lekarza, leżeć w łóżku i odpoczywać oraz przyjmować przypisane lekarstwa)
Czas na „Zdrowy odpoczynek” (połóżcie się na dywanie i wykonujcie następujące czynności)
Oczka są zmęczone, oczka chcą już spać (Dzieci mrugają oczami). Tyle dziś patrzyły, że aż się zmęczyły (Zamykają oczy). Każdy z nas je zna. Oczka mamy dwa. (Delikatnie dotykają jednego i drugiego zamkniętego oka dłońmi). Rączki się zmęczyły, (Podnoszą rękę nad podłogę, dłonie luźno) rączki chcą iść spać, (Kładą rękę na podłogę) Tyle się bawiły, że się utrudziły. Każde dziecko wie – rączki mamy dwie. (Podnoszą i opuszczają raz jedną, raz drugą rękę) Nóżki są zmęczone (Unoszą nogi w górę) nóżki chcą już spać. (Opuszczają nogi na podłogę) Tyle dziś chodziły, że już się zmęczyły. Każde dziecko wie – nóżki mamy dwie. (Dwa razy dotykają stopą do stopy)