Ćwiczenia poranne do bloku tematycznego dbamy o naszą planetę
1.„Magnesy”– biegamy swobodnie po pokoju (dziecko, tata, mama, rodzeństwo).
Zatrzymujemy się i przysuwamy do siebie w parach części ciała wymienione np. przez mamę: Czoło do czoła, plecy do pleców, brzuch do brzucha ręce do rąk itd.
- „Rakieta” – dzieci naśladują rakietę przy starcie klaszczą wolno w ręce i tupią jednocześnie pochylając się raz w lewą raz w prawą stronę. Potem przyspieszają tempo klaskania i tupania. Obracają się. Szybko uderzają w kolana. Prawą dłonią zataczają kółka przed nosem i jednocześnie „bzyczą” podskakują, wyciągając ręce do góry z okrzykiem HURA!
3.”Planety” – dzieci udają, że przyleciały rakietą na inną planetę. Witają mieszkańców planety – wymyślają przyjazny gest powitalny.
4.„Wiosenne powiewy” – dzieci chodzą swobodnie, wdychając powietrze nosem, wydychając ustami.
Jak żyć, by z przyrodą w zgodzie być
Dominika Niemiec
Aby piękny był nasz świat,
nawet gdy masz mało lat
żyj na co dzień ekologicznie,
wtedy wokół będzie ślicznie.
Śmieci segreguj, niech do koszy trafiają.
Uwaga! Ekolodzy po swym piesku sprzątają!
Zakręcaj kran, gdy woda z niego kapie.
Gdy posadzisz drzewko,
będziesz fajnym dzieckiem.
Latem, biegając po lesie,
nie niszcz nigdy drzewek,
ptaki ci się odwdzięczą za to swoim śpiewem.
Rozmowa kierowana na temat wiersza.
Udzielanie odpowiedzi na pytania:
1.Czy podoba wam się nasza ziemia, nasz Świat?
- Czy Warto żyć ekologicznie?
Odrysuj na kartce lub odbij pomalowaną farbą rękę na znak, że chcesz żyć ekologicznie.
Zachęcam do obejrzenia filmu:
Film z YouTube link: https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ
Kazimiera Woźniak