Bawimy się w liczenie

Bawimy się w liczenie

  1. Witam was Motylki dzisiaj będziemy liczyć.

Do zabawy w liczenie będziemy potrzebowali 15 klocków i plastikowej miseczki do której wrzucimy klocki.

  • Wyjmij z pudełka pięć klocków … połóż na dywaniku, … dołóż trzy klocki. Pięć dodać trzy. Ile masz klocków ? …
  • Masz osiem klocków, zabierz cztery. Ile zostało ?
  • Masz cztery klocki, dodaj osiem. Ile masz razem klocków? …
  • Teraz masz dwanaście klocków zabierz sześć . Ile zostało ?
  • Masz sześć klocków, zabierz sześć i włóż do pudełka. Ile klocków zostało? …

 

  1. Dbamy o naszą planetę

Żyjemy wszyscy na tej samej planecie. I nie mamy drugiej planety, na którą można się przenieść, gdy ta się zużyje. Czasem marnujemy wodę, energię, zanieczyszczamy powietrze.

Zapraszam was do obejrzenia filmiku w którym Krzyś zapozna wasz

zasadami dbania o naszą planetę Ziemię  .

Obejrzyjcie uważnie  film bowiem na  koniec Krzyś ma dla was quiz .

https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

  1. Jeszcze kilka kart pracy

Plac_zabaw_Pieciolatek_strona 1,  2,  3 

Plac_zabaw_Szesciolatek_strona 1, 2,  3

 

4. Tradycyjnie o godzinie 10.00 Poranek Freblowski na Froebel.pl.

 

Zestaw zabaw od Misiowej Mamy:

 

„Monetowy frottage” – dziecko poznaje technikę plastyczną frottage, która polega na odciskaniu faktury dowolnych przedmiotów na powierzchni papieru przez przyłożenie papieru do danej rzeczy i mocne pocieranie go ołówkiem/kredką. Rodzic proponuje dziecku odciskanie faktury monet.
Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!
(Źródło zdjęcia w poście: http://elephantaday.blogspot.com/…/elephant-no-126-frottage…)

Poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Skąd ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba pracować? Rodzic zachęca dziecko do wypowiadania się przez odpowiedzi na pytania: Skąd ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba pracować? Jakie prace wykonują ludzie w celu zarobienia pieniędzy?
Zachęca też dziecko do wypowiedzi, w jaki sposób planuje ono w przyszłości zarabiać pieniądze. Razem wymyślają zabawę tematyczną związaną z wymarzonym zawodem dziecka

Zabawy matematyczne z monetami.
· Dzieci porównują ciężar poszczególnych monet. Szacują, czy ważą tyle samo, czy różnią się od siebie – układają na jednej dłoni wybraną monetę, a na drugiej dłoni inną monetę. Opisują swoje wrażenia.
· Układają monety od największej do najmniejszej i odwrotnie.
· Segregują monety według nominału.
· Układanie rytmów z monet. Rodzic układa rytm, np. moneta 1 gr – 2 gr – 5 gr, a zadaniem dziecka jest go kontynuować.
Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!

Agnieszka Skrzyszewska

Dodaj komentarz