Bawimy się w liczenie
- Witam was Motylki dzisiaj będziemy liczyć.
Do zabawy w liczenie będziemy potrzebowali 15 klocków i plastikowej miseczki do której wrzucimy klocki.
- Wyjmij z pudełka pięć klocków … połóż na dywaniku, … dołóż trzy klocki. Pięć dodać trzy. Ile masz klocków ? …
- Masz osiem klocków, zabierz cztery. Ile zostało ?
- Masz cztery klocki, dodaj osiem. Ile masz razem klocków? …
- Teraz masz dwanaście klocków zabierz sześć . Ile zostało ?
- Masz sześć klocków, zabierz sześć i włóż do pudełka. Ile klocków zostało? …
- Dbamy o naszą planetę
Żyjemy wszyscy na tej samej planecie. I nie mamy drugiej planety, na którą można się przenieść, gdy ta się zużyje. Czasem marnujemy wodę, energię, zanieczyszczamy powietrze.
Zapraszam was do obejrzenia filmiku w którym Krzyś zapozna wasz
zasadami dbania o naszą planetę Ziemię .
Obejrzyjcie uważnie film bowiem na koniec Krzyś ma dla was quiz .
https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ
- Jeszcze kilka kart pracy
Plac_zabaw_Pieciolatek_strona 1, 2, 3
Plac_zabaw_Szesciolatek_strona 1, 2, 3
4. Tradycyjnie o godzinie 10.00 Poranek Freblowski na Froebel.pl.
Zestaw zabaw od Misiowej Mamy:
„Monetowy frottage” – dziecko poznaje technikę plastyczną frottage, która polega na odciskaniu faktury dowolnych przedmiotów na powierzchni papieru przez przyłożenie papieru do danej rzeczy i mocne pocieranie go ołówkiem/kredką. Rodzic proponuje dziecku odciskanie faktury monet.
Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!
(Źródło zdjęcia w poście: http://elephantaday.blogspot.com/…/elephant-no-126-frottage…)
Poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Skąd ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba pracować? Rodzic zachęca dziecko do wypowiadania się przez odpowiedzi na pytania: Skąd ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba pracować? Jakie prace wykonują ludzie w celu zarobienia pieniędzy?
Zachęca też dziecko do wypowiedzi, w jaki sposób planuje ono w przyszłości zarabiać pieniądze. Razem wymyślają zabawę tematyczną związaną z wymarzonym zawodem dziecka
Zabawy matematyczne z monetami.
· Dzieci porównują ciężar poszczególnych monet. Szacują, czy ważą tyle samo, czy różnią się od siebie – układają na jednej dłoni wybraną monetę, a na drugiej dłoni inną monetę. Opisują swoje wrażenia.
· Układają monety od największej do najmniejszej i odwrotnie.
· Segregują monety według nominału.
· Układanie rytmów z monet. Rodzic układa rytm, np. moneta 1 gr – 2 gr – 5 gr, a zadaniem dziecka jest go kontynuować.
Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!
Agnieszka Skrzyszewska