Drogie Misie !
Od dzisiaj będziemy przesyłać Wam kilka propozycji do wykonania z Rodzicami
w domu. Mamy nadzieję, że ten czas szybko minie i niebawem spotkamy się w przedszkolu !
Dzień dobry kochane Misie!
Oto zadania na dzisiejszy dzień
Na początek trochę ruchu.
- Wykonaj ćwiczenia zgodnie z poleceniem z rymowanki:
Ręce w dole, ręce w górze,
Rysujemy koło duże,
Skok do góry, ręce w bok,
Teraz w przód zrób jeden krok,
Skok do tyłu, skok na jednej nodze,
Teraz usiądź na podłodze.
Proponuję zabawę z rodzicami. „Prawda, fałsz”- zabawa słowna.
Rodzice zadają pytania dotyczące poznanych zwierząt, a dzieci udzielają odpowiedzi przy użyciu zwrotów: prawda/ fałsz.
– Niedźwiedź zapada w sen zimowy.
– Jeż gromadzi zapasy na zimę.
– Wiewiórka mieszka w gawrze.
– Jeż zbiera liście, by zbudować z nich zimowy domek.
– Niedźwiedź mieszka w dziupli.
– Wiewiórki gromadzą zapasy na zimę.
Kochani Rodzice i Misie
posłuchajcie wiersza czytanego przez rodzica .„Tydzień jeża” – utrwalenie nazw dni tygodnia na podstawie wiersza Doroty Kossakowskiej.
W poniedziałek jeż wyruszył,
aby zbierać liście.
A we wtorek też ich szukał,
chodząc zamaszyście.
Środa to jest dobra pora,
żeby liście zbierać.
W czwartek same żółte liście,
jeżyk chce wybierać.
W piątek myśli:
czasu mało, żeby liście zebrać.
A w sobotę musiał wszystkie
listki swoje przebrać.
Gdy niedziela już nastała,
jeżyk myśli sobie:
Nie zdążyłem liści zebrać,
co ja teraz zrobię?
Więc…
W poniedziałek jeż wyruszył
Karta pracy, cz. 1, s. 58.
Przeczytaj zdania łącząc wyrazy z obrazkami.
2. Kochani obejrzyjcie film edukacyjny utrwalający naszą wierzę na temat zwierząt
https://www.youtube.com/watch?v=rymzm4JjXXg Porozmawiajcie z rodzicami na temat filmu .
Wykonajcie pracę plastyczną przedstawiająca lisa oto kilka propozycji
https://www.easypeasyandfun.com/paper-collage-fox-craft/
http://krokotak.com/2021/09/fox-paper-craft/ http://print.krokotak.com/q?q=3d-fox
a może sami narysujecie kredkami, farbami.
3.Jeże” – ćwiczenia logorytmiczne połączone z ćwiczeniem analizy sylabowej na podstawie rymowanki D. Kossakowskiej.
Jeże lubią chodzić drogą. – dzieci maszerują
Tupią wtedy jedną nogą. – dzieci tupią jedną nogą
Potem drugą tupią też. – tupanie drugą nogą
Co dziś znalazł mały jeż?
Dzieci mówią rymowankę. Po zdaniu „Co dziś znalazł mały jeż?” – wymieniają np. dżdżownice, ślimaki, mysz, muchy, węże, żaby. Dzielą wyraz na sylaby i powtarzają rymowankę
kolejny raz. Za każdym razem wymieniają inną zdobycz jeża.
Jeż szuka mieszkania” – ćwiczenia ortofoniczne w oparciu o opowiadanie Agnieszki Olędzkiej.
Mały jeż Hipolit idzie szukać mieszkania (dzieci powtarzają: tup, tup, tup) Mija dzięcioła,
który stuka swoim dziobem w drzewo (dzieci powtarzają stuk, stuk, stuk). Jeż słucha wiatru,
który porusza konarami drzew (szu, szu, szu). Z dębu zaczęły spadać kasztany (pac, pac,
pac). Z ciemnej chmury zaczyna kropić deszcz (kap, kap, kap). Jeż zaczął szybko biec (szybkie powtarzanie tup, tup, tup). Zobaczył, że pod wysokim klonem jest dużo liści. Zaczął po
nich szybko chodzić (szur, szur, szur). Tu zrobię posłanie na zimę – powiedział jeż. Już jestem senny (dzieci naśladują ziewanie aaaaaa).
Karta pracy, cz. 1, s. 59.
Posłuchaj rymowanki. Pokoloruj rysunek według podanych kolorów. Powiedz, gdzie jeż
spędza zimę.
Idzie jeżyk idzie i tupie nóżkami.
Zimą będzie smacznie spać w liściach zasypany.
Kochani nie możecie się wybrać na spacer wiec proponuję aby dziś spędzić czas wspólnie z rodziną . Już za kilka dni zbliża się Święto Zmarłych porozmawiajcie z domownikami o tym święcie i jego znaczeniu. Powspominajcie tych, których z nami nie ma. Z pewnością macie pamiątkowe zdjęcia.
Powodzenia . Miłej pracy i zabawy
Pozdrawiamy. Życzymy miłego weekendu.
Joanna Plewka