Witajcie kochane Misie w środę. Zaczynamy naszą wirtualną przygodę.
1.Dziś proszę abyście poszukali w szafie ( tylko nie zróbcie zbyt dużego bałaganu ) stroju pasującego na deszczowy dzień. Ubierzcie się i zaczynamy nasz pokaz mody deszczowej.
Zapraszam na wybieg mody niczym z Mediolanu. Co jest modne i wygodne podczas deszczu?
2. „Krople deszczu” – rozsypanie kropel na dywanie, ułożenie dwóch nitek / wstążek tak aby powstała pętla (zbiorów) z symbolicznymi kroplami deszczu. Nad jedną szarfą mała kropla deszczu, nad drugą duża. Zadaniem dzieci jest zaklasyfikowanie kropel deszczu według wielkości do odpowiednich zbiorów.
„Deszczowe kropelki” – układanie rytmu według wzoru: mała – duża. Następnie dziecko zamyka oczy rodzic zabiera jedną kropelkę: dużą lub małą. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, jakiej wielkości kropelka zniknęła.
„Deszczowy parasol” – zabawy z kostką – dziecko rzuca kostką, ile oczek wypadnie, tyle kropel deszczu należy umieścić na parasolu stojącym w pokoju.
„Deszczyk” – rodzic opowiada a dziecko postępują zgodnie z instrukcją, dodając do 6.Potrzebne przybory : krople oraz parasol narysowany na kartce papieru.
Pewnego pochmurnego dnia, 3 małe kropelki deszczu siedziały na chmurce (rodzic układa na chmurce 3 kropelki deszczu dziecko również układa). Po chwili dołączyły do nich 2 koleżanki (rodzic dokłada 2 krople i pyta: Ile kropel deszczu jest na chmurce? dziecko również układa). Nagle spadła do nich jeszcze jedna kropelka deszczu (rodzic dokłada 1 kropelkę na chmurkę i pyta: Ile kropelek deszczu jest teraz na chmurce? dziecko również układa, przelicza ). Dwie z nich postanowiły iść na spacer i spadły na parasol (rodzic zabiera 2 kropelki i pyta: ile kropelek zostało?). Pozostałe kropelki deszczu również postanowiły spaść na parasol (rodzic zabiera pozostałe krople i pyta: Ile kropel pozostało na chmurce?). Dzieci kolejno liczą kropelki deszczu dotykając każdą po kolei.
Zabawa „Mała- duża”- zadaniem dzieci jest ułożenie kropel deszczu od najmniejszej do największej .
Zabawa ruchowa „Deszczyk”. Dzieci – kropelki deszczu biegają w różnych kierunkach. Na hasło: Deszczyk! – dzieci przykucają. Na hasło: „Kałuża” – naśladują iż przeskakują przez kałuże.( można posłużyć się rekwizytami np. poduszka lub gazeta która będzie kałużą)
Kochane Misie dosyć spania czas na ruch zapraszam was na zajęcia jogi . Przygotujcie wygodny strój jak jesteście gotowi to 3, 2, 1 start
Joga dla dzieci – ćwiczenie równowagi , wspomaganie psychomotoryki https://www.youtube.com/watch?v=ZxKCKOxqQXo
3. Kochani proszę obejrzyjcie w telewizji prognozę pogody spróbujcie zapamiętać co zostało powiedziane jutro sprawdzicie czy prognoza się sprawdziła. Oglądając zwrócicie uwagę na symbole stanów pogody zaprezentowane w prognozie pogody . Zaznaczcie w kalendarzu jaka jest dziś pogoda.
Karta pracy, cz. 1, s. 67. Jesienią często pada deszcz. Co chroni nas przed deszczem? Znajdź dwie takie same parasolki. Policz ile parasolek jest razem Ćw. spostrzegawczości –znajdź takie same
Zabawy z misiem Maurycym Projekt- interaktywnie z Misiem Maurycym https://view.genial.ly/616000fe85c84d0d7253783a
Joanna Plewka