1. Dziś coś szczególnego dla Muchomorków. Zabawa ruchowa: „Muzyczny stop” https://www.youtube.com/watch?v=6THdtkvAUwc
2. Przygotujcie, proszę, swoje uszy do słuchania. Włącz nagranie dźwięków kilku instrumentów. Waszym zadaniem jest odgadnąć, jaki instrument słyszycie. Czy rozpoznajesz te instrumenty? https://www.youtube.com/watch?v=6y0LGu724lY lub
3. Posłuchajcie fragmentu Still w wykonaniu zespołu AudioFeels. Po wysłuchaniu utworu odpowiedzcie, które instrumenty udało wam się zidentyfikować (gitara, perkusja, instrumenty smyczkowe).
4. „Orkiestra kuchenna” – potrzebne wam będą drewniane łyżki, pokrywki od garnków, garnki i metalowe kubki. Spróbujcie zademonstrować, w jaki sposób można grać na tych instrumentach. Poproś mamę aby wystukała ci na bębenku (lub misce) prosty rytm. Powtórz go na swoich instrumentach. Jeśli jest w twoim domu więcej osób możesz sterować zabawą jako dyrygent. Jeśli podniesiesz ręce – grają głośno, jeśli je opuścisz – grają cicho, delikatnie.
Odkryj rytm razem z domownikami: https://www.youtube.com/watch?v=43bNGvf1J_k
5. „Malowanie muzyki” – potrzebujesz kartki formatu A3, farby, pędzle i kubki na wodę. Włącz utwór Still (kilka razy) i zastanowienie się, jaki kolor kojarzy ci się z tą muzyką, czy linie, które obrazowałyby ten utwór, byłyby łagodne czy ostre itp. Słuchaj utwór i maluj muzykę.
6. Praca z KP4.18a – łączenie liniami ilustracji z napisem wyrażającym dźwięk. • Praca z KP4.18b – odtwarzanie rytmów narysowanych w zadaniu.
Edyta Czerska