ilustracje przedstawiające instrumenty muzyczne: fortepian, skrzypce, trąbka, wielki bęben, harfa, trójkąt
„Co to? Kto to?”
– rozwiązywanie zagadek wprowadzających w temat dnia.
Może być dęty, może być i strunowy,
ważne, aby był do gry gotowy.
Piękne dźwięki nam wygrywa,
z nim piękna muzyka jest możliwa. (instrument muzyczny)
Jest to zespół niemały,
mogą w nim być skrzypce, a nawet organy.
Gdy wszyscy razem zaczynają grać,
to aż publiczność chce z foteli wstać. (orkiestra)
Zna go każde w przedszkolu dziecko,
zawsze stoi przed swoją orkiestrą
i porusza drewnianą pałeczką. (dyrygent)
Dyrygenta wszyscy się słuchają,
tylko na nią patrzeć mają.
Dzięki tej drewnianej pałeczce
wszystko uda się w każdej pioseneczce. (batuta)
„Jaki to instrument?” – rozmowa na temat instrumentów na podstawie wydrukowanych obrazków instrumentów muzycznych oraz rozwiązanych zagadek KP2.35
Wzbogacenie słownictwa o nazwy instrumentów oraz przymiotniki opisujące ich cechy
„Zagram jak na trąbce, zagram jak na gitarze”
– naśladowanie odgłosów instrumentów.
Dzieci siedzą. na dywanie. R. pokazuje zdjęcia instrumentów, dzieci naśladują ich dźwięk R. może dla ułatwienia włączyć nagranie oraz zaprezentować dzieciom w jakiś sposób za pomocą buzi można naśladować dźwięki zbliżone do wygrywanych przez poszczególne instrumenty.
•
„Umiem zachować się podczas ważnych uroczystości!” – rozmowa na temat odpowiedniego zachowania na różnych uroczystościach
Mazurek Dąbrowskiego – utrwalenie hymnu narodowego
Jak się nazywa najważniejsza pieśń w danym kraju? Grana i śpiewana między innymi przed meczami, na ważnych państwowych uroczystościach. Jeśli dzieci nie wiedzą, R. mówi: hymn. R. tłumaczy dzieciom: Ze względu na szacunek dla kraju, w czasie słuchania i śpiewania hymnu należy zachowywać się w odpowiedni sposób. Czy wiecie jak? Dzieci podają swoje pomysły. R. nakierowuje dzieci tak, aby móc im powiedzieć o zdjęciu nakrycia głowy, staniu na baczność, nierozmawianiu. Dzieci wstają i pokazują prawidłową postawę. R. śpiewa z dziećmi hymn lub włącza nagranie, dzieci zachowują się w odpowiedni sposób .Pokażcie Rodzinie postawę jakiej was uczyłyśmy!
„Biało–czerwoni” – zabawa z piłką. Dzieci siedzą w półkolu, jedno z nich staje przed pozostałymi uczestnikami zabawy i rzuca piłkę do wybranego domownika, podając jakiś kolor. Gdy dzieci usłyszą czerwony lub biały, nie łapią piłki. Gdy kolor będzie inny, łapią piłkę i ją odrzucają. Gdy ktoś się pomyli, robi trzy przysiady (piłka)
A teraz inna zabawa którą na pewno lubicie https://www.gry.pl/gra/muzyczny-simon
Barbara Borowska