1. „Tworzymy własny papier” – Wczoraj przygotowaliśmy masę powstałą w zabawie „Będziemy robić papier”. To dobry czas na przypomnienie sobie budowy książki i sposobu wykonania własnego papieru. Omówcie z rodzicami kolejne etapy, wskazując na te, które już zostały wykonane. A teraz przygotujcie masę papierową, wykonaną wcześniej, trzepaczkę do białek, 4 kawałki miękkiej tkaniny, dwie deski do krojenia lub kawałki zwykłych desek. Zostaw swoją pracę do wyschnięcia. Możesz pomalować ją farbami dotykając delikatnie pędzelkiem po papierze.
2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:
– „Tajemnicza książka” – ustaw się na wyznaczonej linii. Książkę połóż na głowie i postaraj się utrzymać ją w tej pozycji. Obracaj się, tańcz, chodź bokiem, kucaj, chodź do tyłu… Jeśli książka spadnie z głowy, wróć na linię i wykonaj zadanie od nowa.
– „W księgarni”. Połóż się na boku. Na hasło: „Książki się otwierają” przejdź do leżenia na wznak, wyciągnij na boki wyprostowane ręce i nogi. Na hasło: „Kartki się przewracają” klaszcz w dłonie. (Ile stron ma książka, tyle razy zaklaszcz). Na hasło: „Książki się zamykają” powróć do pozycji wyjściowej. Leżenie na bokach, nogi podkurczone. Na hasło: „Książki stoją na regale”, przejdź do stania na baczność.
– „Nasze nogi”. Do tego ćwiczenia potrzebujesz drugiej osoby. Przejdź do leżenia na plecach. Dotykamy się stopami w taki sposób, aby nogi zgięte w kolanach tworzyły w powietrzu kąt prosty. „Siłuj się” stopami, próbując wyprostować nogi. Ćwiczenie wykonuj tak, żeby nie odrywać stóp od stóp partnera. Następnie odpychaj się od siebie stopami. Następnie zbliżcie się do siebie ponownie, nie odrywając pleców od podłogi.
https://www.youtube.com/watch?v=PAUmNKJNPsA lub „Turbo rozgrzewka”.
3. „Opowiadanie o papierze” – Potrzebujesz kartki A4, ołówka i pomocy rodzica. Twoim zadaniem jest zapisanie działań. Pamiętaj wszystkie odpowiedzi są poprawne, jeśli prowadzą do właściwego wyniku.
Możesz zapisywać liczbę drzew cyframi, symbolami, np. kropkami, lub rysunkami. Przykładowe opowieści:
– W pewnym lesie stały obok siebie cztery drzewa – wysokie i stare. Pewnego dnia drwale ścięli jedno z nich. Ile drzew zostało?,
– Ciężarówka wiozła do tartaku osiem ściętych drzew. Po drodze zatrzymała się w miejscu wycinki i pracownicy zapakowali na ciężarówkę jeszcze jedno drzewo. Ile drzew było razem na przyczepie ciężarówki?
– A teraz ty wymyśl opowieść.
4. Praca z KP4.10a – kącik grafomotoryczny, samodzielne pisanie liter f, F, pisanie wyrazów po śladzie.
Edyta Czerska