Kolejne propozycje to:
Pory roku
– Potrzebne materiały: obrazki przedstawiające różne elementy pór roku np. bałwanek, bocian, lody, grzybki. Można narysować , lub wydrukować Zadanie: Rodzic pomaga dziecku przygotować z obrazków dowolny 4-elementowy rytm np. bałwanek, bocian, lody, grzybki
Zadaniem dziecka jest ułożenie obrazków w takiej samej kolejności poniżej wzoru, nazywając poszczególne pory roku . Zadanie: Ułóżcie z przygotowanych obrazków rytm i powtórzcie sekwencję 3 razy
Uczymy się wierszyka: Wiosna
Przyszła do nas Pani Wiosna, cała w sukni z kwiatów.
Uśmiechnięta i radosna, wśród lecących ptaków.
Powróciły z nią bociany z dalekiej Afryki.
Żaby w stawie się zbudziły, misie i jeżyki.
W krzewach słychać śpiew skowronka,
słonko mocniej grzeje.
Na listeczku śpi biedronka, wiatr leciutko wieje. Witaj Wiosno!.
Kim jestem?”
– zabawa dydaktyczna. Kształtowanie koncentracji uwagi oraz wyciąganie wniosków na podstawie zadawanych pytań ( kaczka, koza, indyk, pies, kot). Próba dzielenia wyrazów na sylaby. Dziecko ma na plecach przyklejone zdjęcie zwierzęcia z gospodarstwa wiejskiego. Dziecko nie widzi , co to za zwierzę. Pokazuje rodzicowi swoje plecy, na których jest naklejone zdjęcie . Zadaniem dziecka jest odgadnięcie nazwy zwierzęcia n podstawie uzyskanych przez niego odpowiedzi na następujące pytania: Czy jestem ptakiem?, Czy mam rogi?, Czy mam cztery nogi?, Czy znoszę jajka?, Czy mieszkam w domu?, Czy mieszkam w oborze?itp., .Rodzic odpowiada TAK lub NIE.
Masaż relaksacyjny wg Z. Bogdanowicz-„ Kanapka
Najpierw chleb pokroję (uderzamy lekko brzegami dłoni po plecach dziecka),
Potem posmaruję (głaszczemy całą powierzchnią dłoni plecy),
Na to ser położę (przykładamy wiele razy i na krótko dłonie do pleców),
Pomidora dołożę (rysujemy małe kółka na plecach),
I posolę i popieprzę (dotykamy delikatnie plecy, przebierając palcami),
Żeby wszystko było lepsze (masujemy).
Już nie powiem ani słowa, bo kanapka jest gotowa.
Najpierw chleb pokroję (uderzamy lekko brzegami dłoni po plecach dziecka),
Potem posmaruję (głaszczemy całą powierzchnią dłoni plecy),
Na to ser położę (przykładamy wiele razy i na krótko dłonie do pleców),
Pomidora dołożę (rysujemy małe kółka na plecach),
I posolę i popieprzę (dotykamy delikatnie plecy, przebierając palcami),
Żeby wszystko było lepsze (masujemy).
Już nie powiem ani słowa, bo kanapka jest gotowa.
Plac-zabaw.-Czterolatek.-Cz.-2.-Karty-pracy-19,20
Plac-zabaw.-Pięciolatek.-Cz.-2.-Karty-pracy-39,40
Proszę zachęcać dzieci do kończenia podejmowanych zabaw i zadań i doceniać za każdy wysiłek.
Barbara Borowska