1. Na początek wybierzemy się na „bal w zagrodzie”. Do tego celu wykorzystajcie waszą ulubioną piosenkę. Wybierzcie dowolne zwierzę gospodarskie, którego ruchy będziecie naśladować podczas zabawy. Możecie tańczyć np.: jak kury (w przysiadzie, na dwóch nogach, machając skrzydełkami), jak psy (na czworakach), jak konie (podpierając się na wyprostowanych rękach i nogach).
2. „Dlaczego rośliny rosną” – burza mózgów. Zastanówcie się czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć i się rozwijać. Porozmawiajcie o tym z rodzicami i spróbujcie zrobić plakat, który pokaże to w zrozumiały sposób. Możecie rysować ilustracje i pisać wyrazy.
Pomocne informacje: http://www.gry.pl/gra/zepsuta-winda
Rośliny pobierają substancje odżywcze z gleby oraz z powietrza. W ten sposób otrzymują cegiełki, dzięki którym rosną. Oczywiście proste substancje odżywcze trzeba zamienić w bardziej wyrafinowane związki chemiczne, z których budowane są komórki roślinne. A do tego potrzebna jest energia, której roślinom dostarcza życiodajna gwiazda słońce.
3. Do przypomnienia cyklu rozwoju roślin skorzystajcie z Karty pracy KP3.45a (WSiP)
4. „Zakładamy uprawę ziół” – zabawa badawcza. Zastanówcie się co to są zioła, jak wyglądają i do czego można je wykorzystać. Przygotuj ziemię, doniczki i nasiona ziół. Wspólnie z mamą ustal jakie warto posiać, by później wykorzystać je w codziennym życiu. Zobacz co dzieci wiedzą o ziołach: https://www.youtube.com/watch?v=LkbnBvXkzPY
Edyta Czerska