Środa, 26. I. 2022 r.
Witajcie, Kochani! Na dzisiaj przygotowałyśmy dla Was następujące propozycje:
Na dobry początek dnia… J
„Zapamiętaj kształt” – zabawa ruchowa.
Rodzic na dywanie układa ze sznurka kształty liter „b”, „B”. Dziecko chodzi po sznurku zgodnie z kierunkiem pisania litery.
Zajęcia dydaktyczne
„Wiatr i śnieżynki” – opowieść matematyczna.
Potrzebne będą: trzy kartki A4 z narysowanymi na nich drzewami, śnieżynki wycięte z papieru ( Drodzy Rodzice, poproście o wycięcie śnieżynek dzieci; zobaczycie, jak wspaniale sobie poradzą ).
W pewien zimowy dzień psotny wiatr postanowił odwiedzić park. Ostatnio był tam jesienią i strącał liście z drzew. Wpadł do parku, przeleciał wokół krzewów i zatrzymał się przy trzech starych klonach (dziecko układa przed sobą 3 drzewa). Liści nie było, ale coś innego zwróciło jego uwagę. Na drzewach leżały błyszczące śnieżynki. Na pierwszym drzewie były cztery śnieżynki (dziecko układa 4 śnieżynki na pierwszym drzewie), dwie śnieżynki na drugim drzewie (dziecko układa 2śnieżynki na drugim drzewie) i jedna śnieżynka na trzecim drzewie (dziecko układa śnieżynkę na trzecim drzewie). Na którym drzewie było najwięcej śnieżynek? Na którym drzewie było najmniej śnieżynek? Ile śnieżynek leżało na wszystkich drzewach razem?
Wiatr postanowił zabrać dwie śnieżynki z pierwszego drzewa (dziecko zabiera 2 śnieżynki). Ile śnieżynek zostało?
Po chwili zawiał mocniej i strącił jedną śnieżynkę z drugiego drzewa (dziecko zabiera 1 śnieżynkę). Ile śnieżynek jest teraz na drugim drzewie?
Pokręcił się chwilę i posadził na drugim drzewie trzy śnieżynki (dziecko dokłada na drugie drzewo 3 śnieżynki). Ile śnieżynek było razem na drzewach?
Nie spodobało mu się, że śnieżynki leżą na drzewach, więc wszystkie zrzucił na ziemię (dziecko układa śnieżynki pod drzewami). Ile śnieżynek leży na drzewach? Ile śnieżynek leży pod drzewami?
Wiatr popatrzył na śnieżynki leżące pod drzewami i postanowił dorzucić do nich jeszcze dwie śnieżynki (dziecko dokłada 2 śnieżynki). Ile teraz leży śnieżynek pod drzewami?
Znudziła się wietrzykowi zabawa ze śnieżynkami, postanowił więc polecieć do innego parku. Ułóż, proszę, śnieżynki tak, aby na każdym drzewie było ich tyle samo. Po ile śnieżynek leży na każdym drzewie?
„ Śnieżynki” – zabawa ruchowa z elementem liczenia.
Na dywanie leżą wycięte z papieru śnieżynki. Dziecko porusza się wśród nich. Na hasło rodzica (np. trzy) dziecko zatrzymuje się i podnosi wskazaną liczbę śnieżynek. Następnie kładzie je na dłoni i zdmuchuje na dywan. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.
„Zima, zima” – spacer. Jeśli mieszkacie we własnym domu i macie podwórko pospacerujcie i poobserwujcie zmiany w przyrodzie. Jeżeli nie macie takiej możliwości, poobserwujcie zimę przez okno. Swoje obserwacje możecie narysować
POPOŁUDNIE, 26. I. 2022
„Bałwankowy taniec” – zabawa ruchowa z elementem liczenia.
Dziecko tańczy do piosenki o bałwankach: https://www.youtube.com/watch?v=0U8mxOZrd4M&ab_channel=bajubajuTV . Gdy rodzic zatrzyma muzykę, dziecko zatrzymuje się i klaszcze w dłonie tyle razy, ile poleci mu rodzic (2, 3, 4, 5). Gdy dziecko zaklaszcze prawidłowo, rodzic ponownie włącza piosenkę. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.
„Liczba pojedyncza – liczba mnoga” – zabawa słowna.
Rodzic wymienia słowa w liczbie pojedynczej ( np. sopel, bałwanek, łyżwa, narta), a dzieci podają liczbę mnogą słyszanego słowa. Gdy rodzic wypowie słowo w liczbie mnogiej (np. śnieżki, rękawiczki, choinki), dziecko podaje liczbę pojedynczą.
Kochani! Życzymy Wam wspaniałej nauki przez zabawę.