Zajęcia na piątek 29.10
Zabawa matematyczna „Koty” – ćwiczenia w liczeniu
– ćwiczenia słuchowe „Słuchamy uważnie”. Pomoce: metalowa puszka, małe guziki, liczmany ( mogą być patyczki, kółeczka itp. )
Wrzucamy do metalowej puszki male guziki, w takim tempie , aby dziecko mogło swobodnie policzyć dźwięki wydawane przez uderzenia guzików w puszkę. Dziecko liczy w swoim zakresie i układa przed sobą tyle liczmanów, ile było dźwięków
Zabawa „Koty”. Namalujcie wspólnie z pociechą cztery koty. Omówcie ich wygląd, niech dzieci swobodnie opowiedzą coś o tych kotach. Nazwijcie je po imieniu. Schowajcie jednego kota, niech dzieci liczą pozostałe koty. Dzieci mówią jak wygląda pierwszy, drugi i trzeci kot. Napiszcie dzieciom na kartoniku liczbę 3. Następnie wymyślcie historyjkę o przybyciu czwartego kota. Niech dzieci opiszą tego kota i teraz policzą wszystkie koty. Pokażcie im kartonik z liczbą 4.
Zabawa ruchowo-naśladowcza „Jak kotki”. Naśladujemy czynności wykonywane przez kotki. Rodzic – kotek – dziecko naśladuje, potem zmiana: dziecko kotek – rodzic naśladuje
Ćwiczenia ruchowe ( mogą być na powietrzu, jeśli dopisze pogoda )
Zaczynamy znaną wszystkim zabawą bieżną „Berek”, dalej ćwiczenia wyprostne, rozwijające szybkość z elementem skoku, ćwiczenia głowy i szyi „Kto potrafi” wszystko według pomysłów rodzica i dziecka, na koniec ćwiczenia oddechowe i wyciszające!