Czyta ją mama, czyta i tata
często w obrazki jest bogata.
Dużo liter na każdej stronie,
są historie o królu na tronie.
Są też wiersze rymowane,
najlepiej, gdy przez babcię czytane. (książka)
1. R. wybiera kilka książek. Tłumaczy, że książki mogą zawierać krótkie opowiadania (pokazuje taką książkę), opowiadać długą historię (pokazuje taką książkę) lub mogą być napisane wierszem (pokazuje taką książkę). R. mówi dzieciom o znaczeniu książki w życiu człowieka:: jej roli poznawczej, informacyjnej lub relaksacyjnej. Dzieci mówią, jakie książki lubią najbardziej, jaka jest ich ulubiona książka, próbują wymienić jej tytuł i bohaterów . R. czyta dziecku jego ulubioną książeczkę lub jej część. 2. Zabawa we wspólne tworzenie książki- kilka kartek składamy na pół, wsuwamy jedną w drugą, a następnie wymyślamy i rysujemy historyjkę o wybranej postaci.
3.„Wyścigi dżdżownic”
– zabawa ruchowa z elementem pełzania.
Dziecko kładzie się na brzuchu wzdłuż jednej linii. Zadaniem dziecka jest jak najszybsze dotarcie do wyznaczonej linii, pełznąc jak dżdżownica – dziecko leży na brzuchu, przedramiona oparte o podłogę, podnosi biodra do góry i opuszcza je z jednoczesnym przesunięciem się do przodu.
Barbara Borowska