Zapraszamy do zabawy z piosenką

(ryż w butelce plastikowej – instrumentem)

Wielkie sprzątanie sł. i muz. Joanna Bernat

W lesie na polanie       dziecko siedzą na dywanie  z gazetą na głowie.

dziś ważne zebranie.      powoli podnosi się, bierze gazetę do dłoni.

Wzięły się zwierzęta          zamiata gazetą.

za wielkie sprzątanie.jw.

Ref.: Szu-szu-szu!  Szu-szu-szu!     dziecko siedzi, trzymając przed sobą gazetę, wykonuje nią ruchy okrężne.

Pracujemy ile tchu!                    wstaje i porusza się z gazetą dookoła.

Szu-szu-szu! Szu-szu-szu!        dziecko siedzi,  trzymając przed sobą gazetę, wykonuje nią ruchy okrężne.

Zaraz czysto będzie tu!              wstaje i porusza się z gazetą dookoła.

 

Mrówka ze ślimaczkiem            trzyma gazetę za rogi i ją trzepią.

sprzątają pod krzaczkiem          ,jw.

a żabki z wiewiórką             szura gazetą w  dłoniach.

w strumyku za górką.        jw.

 

Ref.: Szu-szu-szu!…         jw.

Zbierają sikorki             trzymając gazetę, unosi obie ręce do góry i faluje  gazetą nad głową.

papierki i worki. jw.

A maleńkie muszki             jw.

butelki i puszki.                   jw.

 

Ref.: Szu-szu-szu!… jw.

Kosy pogwizdują                        trzymając przed sobą gazetę , wykonują nią ruchy okrężne.

i śmieci pakują.jw.

A niedźwiadek z liskiem         Przekłada gazetę z jednej ręki do drugiej.

sortują je wszystkie. jw.

 

Ref.: Szu-szu-szu!…jw.

A gdy posprzątały                           trzymając gazetę nad głową za dwa rogi, energicznie porusza się  po pokoju.

ten list nam wysłały:                przykuca.

Pamiętajcie dzieci,                grozi palcem.

by w lesie nie śmiecić. jw.

 

– Omówienie treści piosenki.

Propozycje pytań; rodzic zadaje dziecku pytania: Co robią zwierzęta? Gdzie sprzątają mrówka i ślimak? A żabki z wie­wiórką? Co robią sikorki i muszki? Co robią kosy? Co zrobiły, gdy zakończyły sprzątać?

– Gra na ryżowych grzechotkach (ryż w butelce plastikowej).

Dziecko potrząsa butelką, starając się utrzymać rytm piosenki. Za drugim razem uderza ryt­micznie, śpiewając piosenkę.

– Muzyczne wyciszenie.

Dziecko z  rodzicem siedzą w siadzie skrzyżnym. Słuchają utworu Fryderyka Chopina Preludium deszczowe. Dłońmi naśladują padający deszcz (ruch palców w rytm muzyki).

 

Dorota Jońska

Dodaj komentarz