Zapraszamy do zabawy z piosenką
(ryż w butelce plastikowej – instrumentem)
Wielkie sprzątanie sł. i muz. Joanna Bernat
W lesie na polanie dziecko siedzą na dywanie z gazetą na głowie.
dziś ważne zebranie. powoli podnosi się, bierze gazetę do dłoni.
Wzięły się zwierzęta zamiata gazetą.
za wielkie sprzątanie.jw.
Ref.: Szu-szu-szu! Szu-szu-szu! dziecko siedzi, trzymając przed sobą gazetę, wykonuje nią ruchy okrężne.
Pracujemy ile tchu! wstaje i porusza się z gazetą dookoła.
Szu-szu-szu! Szu-szu-szu! dziecko siedzi, trzymając przed sobą gazetę, wykonuje nią ruchy okrężne.
Zaraz czysto będzie tu! wstaje i porusza się z gazetą dookoła.
Mrówka ze ślimaczkiem trzyma gazetę za rogi i ją trzepią.
sprzątają pod krzaczkiem ,jw.
a żabki z wiewiórką szura gazetą w dłoniach.
w strumyku za górką. jw.
Ref.: Szu-szu-szu!… jw.
Zbierają sikorki trzymając gazetę, unosi obie ręce do góry i faluje gazetą nad głową.
papierki i worki. jw.
A maleńkie muszki jw.
butelki i puszki. jw.
Ref.: Szu-szu-szu!… jw.
Kosy pogwizdują trzymając przed sobą gazetę , wykonują nią ruchy okrężne.
i śmieci pakują.jw.
A niedźwiadek z liskiem Przekłada gazetę z jednej ręki do drugiej.
sortują je wszystkie. jw.
Ref.: Szu-szu-szu!…jw.
A gdy posprzątały trzymając gazetę nad głową za dwa rogi, energicznie porusza się po pokoju.
ten list nam wysłały: przykuca.
Pamiętajcie dzieci, grozi palcem.
by w lesie nie śmiecić. jw.
– Omówienie treści piosenki.
Propozycje pytań; rodzic zadaje dziecku pytania: Co robią zwierzęta? Gdzie sprzątają mrówka i ślimak? A żabki z wiewiórką? Co robią sikorki i muszki? Co robią kosy? Co zrobiły, gdy zakończyły sprzątać?
– Gra na ryżowych grzechotkach (ryż w butelce plastikowej).
Dziecko potrząsa butelką, starając się utrzymać rytm piosenki. Za drugim razem uderza rytmicznie, śpiewając piosenkę.
– Muzyczne wyciszenie.
Dziecko z rodzicem siedzą w siadzie skrzyżnym. Słuchają utworu Fryderyka Chopina Preludium deszczowe. Dłońmi naśladują padający deszcz (ruch palców w rytm muzyki).
Dorota Jońska