Ćwiczenia gimnastyczne
Dziś zaczniemy od gimnastyki .
Przygotuj wygodny strój i piłkę. Zaproś do wspólnej zabawy mamę, tatę , siostrę lub brata.
Na początek rozgrzewka
Dłonie, nogi, głowa – rozgrzewka z piosenką
Dłonie, nogi, głowa – Agnieszka Kornacka – Porusz ciało
I rano, i w południe i wieczorem! 😀Miłej zabawy! 😀Piosenka "Dłonie, nogi, głowa" znajduje się w publikacji "Porusz ciało – zabawy z piosenkami rozwijające sprawność motoryczną." Książeczka z płytą CD, na której znajdziesz aż 16 piosenek!Codzienna porcja ruchu na wesoło i przy muzyce! 😀
Opublikowany przez BLIŻEJ PRZEDSZKOLA – wychowanie i edukacja Wtorek, 7 kwietnia 2020
- „Podrzuć – złap” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci trzymają oburącz piłki przed sobą na wysokości klatki piersiowej. Biegają swobodnie w różnych kierunkach. Na hasło: Stop! zatrzymują się, podrzucają piłki do góry i łapią je.
- „Zjeżdżalnia dla piłki” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dzieci siedzą w siadzie prostym podpartym, piłki mają ułożone na stopach. Unoszą złączone nogi w górę – piłka toczy się w kierunku bioder. Unoszą biodra w górę – piłka wraca do poprzedniej pozycji. Podczas wykonywania ćwiczenia dzieci mają cały czas wyprostowane kolana.
- „Toczenie piłki” – ćwiczenie rozciągające . Dzieci stoją w rozkroku z maksymalnym wyprostowaniem kolan. Toczą piłkę po podłodze od ręki do ręki.
- − „Wałkowanie pączków” – ćwiczenie stóp. Piłka jest ułożona pod stopą dzieci, palce zaciśnięte na piłkach. Wałkowanie piłki okrężnymi ruchami stóp – w lewo i w prawo. Zmiana stopy
- − „Koty bawią się piłką” – zabawa z elementem czworakowania. Dzieci chodzą na czworakach za toczącą się piłką. Popychają piłki raz jedną, raz drugą ręką. Na sygnał rodzica. robią wyprost i pokazują piłki w górze.
- „Idą pingwiny” – ćwiczenie stóp. Chód z piłką między kostkami, poruszanie się małymi kroczkami, bez uginania kolan.
- Połóżcie się na podłodze i odpocznijcie przez chwilę
Dbamy o środowisko” – rozwiązywanie zagadek Ewy Stadtmüller.
Wiedzą to dorośli,
wiedzą to i dzieci,
że się na biwaku
nie zostawia…
(śmieci)
Przed blokiem stoją
trzy kolory mają
Papier, szkło i metal
ludzie w nie wrzucają.
(pojemniki na śmieci segregowane)
Możesz w nią zakupy schować,
ale nie jest plastikowa.
Z czystym sercem pakuj wszystko
chroniąc przy tym środowisko.
(torba ekologiczna)
Lasu cień i ptaków trele,
kolor trawy, zapach wody…
Wyjedź z miasta i posłuchaj
jak bije serce …
(przyrody)
Na pustyni jest gorąca,
na biegunie lodowata .
Wciąż wędruje wokół słońca
poprzez dni, miesiące, lata.
(planeta Ziemia)
Katy pracy Plac zabaw 5 -latek strona: 4 Plac_zabaw_Pieciolatek_
Karty pracy Plac zabaw 6- latek strona : 4 _Plac_zabaw_Szesciolatek_
Karty pracy w wersji kolorowej i czarno-białej segregujemy śmieci
O godzinie 10.00 tradycyjnie zapraszamy na Poranek Freblowski – Frebel.pl
Zabawy z Misiową Mamą
Już piątek i ostatnie zabawy z zakresu przedsiębiorczości Oto one:
1) Zabawa w sklep.
Rodzice wraz z dziećmi budują sklep z artykułów dostępnych w domu. Do zabawy można użyć papierowych pieniędzy wykonanych przez dziecko. Rodzic przypomina dziecku o używaniu słów grzecznościowych: proszę, dziękuję.
2) Wysłuchanie bajki „Lusterko i pieniądze” Michela Piquemala.
Bajka dostępna w zasobach e-podręczniki: https://epodreczniki.pl/a/widziec-nie-tylko-siebie/D18q7xNQg
Rozmowa z dzieckiem po przeczytaniu bajki:
· Przed czym ojciec chciał przestrzec swoje dziecko?
· Jak powinien postępować człowiek, żeby nie dostrzegać tylko samego siebie?
Uwaga! Pytania dostosowujemy do wieku dziecka.
3) Czy wszystko można kupić za pieniądze?
Rozmowa z dzieckiem na temat wartości. Wspólne wykonanie plakatu pt. „To jest cenne/wartościowe dla naszej rodziny”.
Agnieszka Skrzyszewska