1. Zabawa ruchowa z rodzeństwem i rodzicami „A ram sam sam” https://www.youtube.com/watch?v=SSYdLxYSJC0
2. „Rodzina” – porozmawiajcie ze swoimi rodzicami o waszej rodzinie.
Czy umiecie podać nazwy członków każdej z rodzin? Czym różnią się te rodziny? Czym różnią się członkowie rodziny? (płcią, wiekiem, wyglądem itd.) Kim jest dla was mama mamy i mama taty? Kim wy jesteście dla nich? Kim jest dla was tata mamy i tata taty? Kim wy jesteście dla nich? Kim jest dla was siostra mamy i siostra taty? Kim jest dla was brat mamy i brat taty? Jak spędzacie czas wolny z rodziną? Co najbardziej lubicie robić z rodziną? Jak dzielicie obowiązki w swoich rodzinach? Ile osób ma twoja rodzina? Policz je. Kto to są dziadkowie? Jak mają na imię twoje babcie i twoi dziadkowie? Ile dzieci mają twoi rodzice? Ile masz rodzeństwa, ile sióstr, ilu braci? Jak się nazywają?
3. „Podskocz, jeśli usłyszysz głoskę…” – zabawa ruchowa. Podskocz, kiedy usłyszysz wyraz rozpoczynający się głoską „m”. Gdy słowo nie rozpoczyna się na „m”, stoicie nieruchomo. Przykładowe słowa: babcia, mama, muzyka, brat, mydło, dom, mak, oczy, morze, miska, marzenia…
4. „Moja wesoła rodzinka” -policz ile razy w piosence występuje słowo „Mama”, powtarzaj treść piosenki i śpiewajmy razem. https://www.youtube.com/watch?v=xV25quj-Bbc
4. „Scenka rodzinna” – zabawa dramowa. Dobierzcie się parami: z siostrą czy bratem. Przygotujcie scenkę sytuacyjną, w której biorą udział członkowie rodziny: „Ja i mama”, „Ja i tata”, „Siostra i brat”, „Mama i tata”, „Dziadek i ja”, „Babcia i ja” itp. Prezentujcie scenki w formie zagadek dla swoich rodziców i dziadków: Kto to jest?, Co robi? – Miłej zabawy.
5. Praca z KP4.27a – czytanie zdań, kolorowanie ramek prawidłowych podpisów ilustracji.
Praca z KP4.27b – rysowanie po śladzie, wyklejanie obrazka kawałeczkami kolorowego papieru.
Praca z KZ75 – czytanie tekstu z poznanych liter.
Edyta Czerska