1. ZoZi „Bezpieczne wakacje”. Poruszaj się przy piosence, ćwicz lub tańcz. Przy okazji postaraj się zapamiętać zasady bezpiecznego zachowania podczas wakacji.
2. „Wyruszamy w podróż” – Czy wiecie o czym należy pamiętać, gdy wyrusza się w podróż? Stwórzcie listę rzeczy, które są niezbędne, np. na wycieczce w górach, na wakacjach nad morzem, na wycieczce w lesie, nad wodą, na łące. Zastanówcie się też jakie są środki transportu, którymi można udać się w podróż. Dostępne są różne przewodniki turystyczne. Wybierając miejsce wypoczynku warto zwrócić uwagą na atrakcje turystyczne danego regionu, miejsca, które warto zobaczyć.
3. Wakacyjne rady – żeby wakacje były przyjemne i bezpieczne, musicie zachowywać się w odpowiedni sposób. Posłuchajcie wiersza z wakacyjnymi radami i postarajcie się je zapamiętać. Po przeczytaniu wymieńcie i omówcie wszystkie rady. Możecie notować je za pomocą rysunków. Zaproponujcie również inne wakacyjne rady.
Wakacyjne rady
Wiera Badalska
Głowa nie jest od parady,
służyć ci musi dalej.
Dbaj więc o nią i osłaniaj,
kiedy słońce pali.
Płynie w rzece woda chłodna,
bystra, czysta,
tylko przy dorosłych
z kąpieli korzystaj.
Jagody nieznane,
gdy zobaczysz w borze:
Nie zrywaj! Nie zjadaj! –
bo zatruć się możesz.
Urządzamy grzybobranie,
jaka rada stąd wynika:
Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,
nie wkładaj go do koszyka.
Biegać boso jest przyjemnie,
ale ważna rada:
– idąc na wycieczkę pieszą
dobre buty wkładaj!
4. „Ważne znaki i numery” – czy wiecie, że są znaki, które informują, co wolno robić, lub zakazują różnych aktywności ze względu na możliwe niebezpieczeństwa, np.: pole namiotowe, plaża strzeżona, punkt informacji turystycznej, zakaz kąpieli, zakaz rozpalania ognisk. Odszukajcie te znaki w dostępny sposób. Zapoznajcie się również z oznaczeniem szlaków turystycznych oraz kolorami i znaczeniem flag na kąpieliskach. Warto przy tej okazji przypomnieć sobie również numery alarmowe: 112, 999, 998, 997.
Bezpieczeństwo dzieci nad wodą:
Bezpieczeństwo w górach:
5. Praca z KP4.45a – podawanie nazw przedmiotów i zwierzęcia na obrazkach, wpisywanie liter do właściwych okienek, odczytywanie hasła.
Praca z KP4.45b – poruszanie się po planszy zgodnie z kodem, rozmowa na temat miejsc przedstawionych na zdjęciach.
Praca z KP4.48 – kącik grafomotoryczny, pisanie wyrazów po śladzie, łączenie wyrazów z obrazkami, wyjaśnianie wieloznaczności podanych wyrazów.