1. Przygotujcie wygodny strój. Dziś będzie dużo ruchu. Ćwiczenia gimnastyczne, zabawa i lepsza koncentracja https://www.youtube.com/watch?v=LVSMZjOwcTQ
2. Comedians galop – zapraszam do wysłuchania utworu. Zamknijcie oczy i wyobraźcie sobie, jakie wydarzenia i emocje wyraża muzyka. Po wysłuchaniu utworu proponuję świetną zabawę z wykorzystaniem drewnianych łyżek.
3. „Jak to wygląda?” – tworzenie ilustracji do utworu Comedians galop.
4. „Ilustrujemy ruchem” – zabawa muzyczno-ruchowa do utworu P. Czajkowskiego Walc kwiatów. Przygotujcie po jednej białej wstążce lub pasku białej bibuły. Podczas słuchania utworu poruszajcie się po pokoju, ilustrując ruchem i gestem dźwięki muzyki. https://www.youtube.com/watch?v=GC7PycSBILc&t=25s
5. „Uczucia misia” – Do zabawy zaproś wszystkich domowników. Waszym zadaniem jest przekazywanie sobie maskotki bez użycia rąk, np. pod pachą. Jak waszym zdaniem czuł się miś? Spróbujcie nazwać te emocje, np. Miś bał się, że spadnie, Było mu niewygodnie, Coś mogło go zaboleć, Było mu przyjemnie. Czy wiecie, że różne osoby w tych samych sytuacjach mogą doświadczać odmiennych stanów emocjonalnych, nie zawsze są one przyjemne.
6. Praca z KP4.23b – pisanie po śladzie nazw wybranych emocji.
Praca z KP4.28b – kącik grafomotoryczny, kolorowanie pól zgodnie z zauważoną regułą.
Edyta Czerska