2. „Wrażenia i uczucia” – Wysłuchajcie uważnie utwór. Zwróćcie szczególną uwagę na to, jakie zdarzenie wywołało rozmowę o uczuciach.
Strach ma wielkie oczy,
Więc z latarką warto skoczyć
Prosto w paszczę ciemnej dziury,
Żeby dostrzec, że kot bury.
W kącie zdawał się potworem,
Co ma ślepia niby zmora.
A tymczasem mała kicia
Łapką bierze się do mycia.
Bo ma pyszczek oprószony
Okruchami żółtej słomy.
A teraz spróbujcie odpowiedzieć na kilka pytań:
Jakie zdarzenie wywołało rozmowę o uczuciach?
W jaki sposób wujek Alfred pokazał dzieciom, że najbardziej boimy się tego, czego nie znamy? Czy miał rację?
Jak babcia i wujek Alfred pokazali dzieciom, co zrobić, gdy nie wiemy, jak się czują osoby, z którymi przebywamy?
Jak wyglądają osoby wesołe? Jaki wyraz twarzy najczęściej mają osoby smutne?
A jak opisalibyście wyraz twarzy osoby zdenerwowanej?
Czy zdarzają się takie sytuacje, że możemy się pomylić, bo ktoś nietypowo wyraża swoje uczucia?
3. „Nastroje z opowiadania” – praca plastyczna malowana farbami. Czy pamiętacie jak wyglądali babcia i wujek po specjalnej charakteryzacji. Waszym zadaniem jest odtworzenie wizerunku smutnej i wesołej osoby w swoich pracach.