1. Zabawa ruchowa przy muzyce https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4&t=108s
2. Posłuchajcie uważnie piosenki i zastanówcie się, w jakim miejscu można spotkać lato.”Po łące biega lato”
Po łące biega lato
uwija się jak bąk.
„Dzień dobry” mówi kwiatom
i pieści każdy pąk.
Refren:
Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
pokażą drogę nam.
Pomaga lato pszczołom,
na kwiatach też się zna.
Uśmiecha się wesoło
i w berka z wiatrem gra!
Refren:
Kto chce się z latem spotkać,
Gdy lato jest zmęczone,
w szałasie sobie śpi
I we śnie gra w zielone,
bo łąka mu się śni.
Jaką mamy porę roku w piosence? Jakie zmiany zauważyliście w przyrodzie? Czy wiecie, jakie zmiany zachodzą latem w parku, lesie i na polu?
Jeśli macie ochotę możecie odtworzyć piosenkę i podczas refrenu grać na dostępnych w domu instrumentach perkusyjnych. Mogą to być łyżki drewniane, miski, butelki z nasypanym ziarnem itp.
3. „Obrazy lata” – poćwiczmy logiczne myślenie. Które słowa kojarzą ci się z latem, np. motyle, słońce, muszla, morze, wiaderko i łopatka, rower, leżak, maliny, truskawki, kwiaty, zieleń, biedronka, okulary, wiśnie. Nie ma tu jednej właściwej odpowiedzi. Jeśli potrafisz uzasadnić swój wybór – każda odpowiedź jest właściwa.
4. „Przetwory owocowe” – posegregujcie owoce na krzaczkach: poziomki, truskawki, jagody, maliny.
– Jakie letnie owoce znajdziemy w lesie? (jagody, poziomki, maliny)
– Jakie owoce rosną latem w ogrodzie? (truskawki, poziomki, maliny)
– Co można zrobić z letnich owoców? (soki, dżemy, konfitury, kompoty, galaretki).
5. Praca z KP4.39a – poznajcie znaczenie niektórych przysłów i związków frazeologicznych.
1. Mieć dwie lewe ręce; 2. Mieć muchy w nosie; 3. Siedzieć jak na szpilkach; 4. Spać jak kamień. Wpisz obok obrazków numery właściwych zdań. Następnie odczytaj zdania z poznanych liter, wpisz numer obrazka, który ilustruje dane zdanie. Na koniec zilustruj przysłowie „Myśleć o niebieskich migdałach.
Edyta Czerska