1. Przygotuj wygodny strój i poćwiczmy razem. Spróbujcie naśladować ruchy zwierząt.
2. Wysłuchaj wiersza Mieczysławy Buczkówny. Pamiętaj, że niezależnie od gatunku, każdy ma prawo do życia i każdy jest potrzebny, dlatego należy mu się szacunek.
Tylko raz
Chcą żyć jak i ty żyjesz,
Wszystkie na świecie zwierzęta –
I mrówki, i żaby, i żmije,
I pszczoła wiecznie zajęta.
I paź królowej – motyl
Niech fruwa tęczowozłoty,
I ślimak środkiem dróżki
Niech pełznie, wystawia różki…
Przypatrz się z bliska dżdżownicy,
Biedronce, jak kropki liczy,
Jaskółce, jak gniazdko kleci,
Jak pająk rozsnuwa sieci.
Niech skacze pasikonik,
Niech świerszczyk w trawie dzwoni…
Dla nich kwitnie łąka, dla nich rośnie las.
Jak i ty – żyją tylko raz.
O jakich zwierzętach jest mowa w wierszu? Gdzie można je spotkać? Co jest ich wspólnym marzeniem?
3. Zobaczcie jakie wyjątkowe zwierzęta żyją w Polsce:
4. „Jaka to nazwa?” – Poproś o pomoc mamę. Zadanie polega na ułożeniu jak największej liczby nazw zwierząt z Alfabetu i podzielić zwierzęta na hodowlane i dzikie.
5. Poszukaj w swoim otoczeniu zwierząt i ich domów. Użyj do tego celu szkieł powiększających. Narysuj domy tych zwierząt, jeśli udało ci się je zaobserwować. Pamiętaj aby nie niszczyć przyrody.
6. Praca z KP4.36a – nazywanie zwierząt, dzielenie nazw na głoski, zapisywanie pierwszej i ostatniej litery.
Praca z KP4.36b – pisanie wyrazów po śladzie, odczytywanie prostych wyrazów, nazywanie zwierząt i łączenie ich z odpowiednim wyrazem.
Edyta Czerska